Dzieci i młodzież w obliczu współczesnych problemów i zagrożeń
- Szczegóły
- Utworzono: 12 wrzesień 2014
Redaktor: | Katarzyna Maria Wasilewska-Ostrowska |
Miejscowość i rok: | Bydgoszcz 2012 |
Liczba stron: | 245, format B5 |
ISBN: | 978-83-89914-48-4 |
CENA: | 23,00 zł ( w tym 5 % Vat) |
Zamów książkę: |
|
Spis treści | Pobierz str. 1, Pobierz str. 2 |
"Przedłożona mi do recenzji praca w swojej treści zawiera aspekty społeczne, naukowe i pedagogiczne i niewątpliwie wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu społecznemu, w tym szczególnie nauczycielskiemu. Temat pracy sformułowany jest czytelnie i z góry orientuje potencjalnych czytelników, jakie główne problemy zawiera. Zasygnalizowane w tytule pracy problemy i ujęte w różny sposób prace 16 autorów poszczególnych opracowań są nam na ogół znane, jednak w zróżnicowanym zakresie dzięki środkom masowego przekazu. (...)"
dr hab. Zbigniew Węgierski, prof. nadzw. KPSW
"Poszczególne opracowania przygotowanej monografii potwierdzają, że człowiek jest istotą strukturalnie wpisaną w sieć relacji społecznych i jest sobą poprzez prawdę. Jedną z najbardziej elementarnych potrzeb człowieka jest potrzeba więzi z sensem, wartościami i normami. Jeżeli nikt i nic nie przekazuje podstawowej wiedzy, hierarchii wartości i sensu życia, to grozi to próżnią sensu i norm. Powrót do norm, do wartości, a tym samym do etyki stał się dla współczesnego człowieka sprawą być albo nie być. Nauka oddana bez reszty prawdzie ma być w służbie pokoju i rozwoju. Mądrość pedagogiczna wskazuje na niebezpieczeństwa. Pedagogika podkreśla, że doświadczenie sensu pracy jest możliwe, o ile jest ona w sposób pozytywny wbudowana w ogólne środowisko życia człowieka: udaną rodzinę, poczucie solidarności międzyludzkiej, kontekst społeczny, w którym szanuje się godność człowieka i w sposób wiarygodny zabiega się o sprawiedliwość.Modelowe zainteresowanie wiedzy w służbie odpowiedzialności za człowieka ukazuje inicjatywa badawczo-odkrywcza w tym zakresie, jaką ukazują poszczególni Autorzy opracowań. Treść ich prowadzi do odczytania na nowo zadań pedagogii afirmacji człowieka jako osoby. Publikacja przybliża tę istotną rolę troski i jej zadania ( ) Treść recenzowanej publikacji zasługuje w pełni na uwagę i to zarówno ze względu na poziom naukowy autorów, jak i samej, ciekawej i szerokiej tematyki ich opracowań."
Ks. dr hab. Marian Włosiński, prof. nadzw. WSHE