Największa niepubliczna uczelnia w Bydgoszczy

Strona w języku angielskim Strona w języku rosyjskim Strona w języku ukraińskim

Dzieci i młodzież w obliczu współczesnych problemów i zagrożeń

Redaktor: Katarzyna Maria Wasilewska-Ostrowska
Miejscowość i rok: Bydgoszcz 2012
Liczba stron: 245, format B5
ISBN: 978-83-89914-48-4
CENA: 23,00 zł ( w tym 5 % Vat)
Zamów książkę:

Spis treści Pobierz str. 1, Pobierz str. 2

 


"
Przedłożona mi do recenzji praca w swojej treści zawiera aspekty społeczne, naukowe i pedagogiczne i niewątpliwie wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu społecznemu, w tym szczególnie nauczycielskiemu. Temat pracy sformułowany jest czytelnie i z góry orientuje potencjalnych czytelników, jakie główne problemy zawiera. Zasygnalizowane w tytule pracy problemy i ujęte w różny sposób prace 16 autorów poszczególnych opracowań są nam na ogół znane, jednak w zróżnicowanym zakresie dzięki środkom masowego przekazu. (...)"

dr hab. Zbigniew Węgierski, prof. nadzw. KPSW

"Poszczególne opracowania przygotowanej monografii potwierdzają, że człowiek jest istotą strukturalnie wpisaną w sieć relacji społecznych i jest sobą poprzez prawdę. Jedną z najbardziej elementarnych potrzeb człowieka jest potrzeba więzi z sensem, wartościami i normami. Jeżeli nikt i nic nie przekazuje podstawowej wiedzy, hierarchii wartości i sensu życia, to grozi to próżnią sensu i norm. Powrót do norm, do wartości, a tym samym do etyki stał się dla współczesnego człowieka sprawą być albo nie być. Nauka oddana bez reszty prawdzie ma być w służbie pokoju i rozwoju. Mądrość pedagogiczna wskazuje na niebezpieczeństwa. Pedagogika podkreśla, że doświadczenie sensu pracy jest możliwe, o ile jest ona w sposób pozytywny wbudowana w ogólne środowisko życia człowieka: udaną rodzinę, poczucie solidarności międzyludzkiej, kontekst społeczny, w którym szanuje się godność człowieka i w sposób wiarygodny zabiega się o sprawiedliwość.Modelowe zainteresowanie wiedzy w służbie odpowiedzialności za człowieka ukazuje inicjatywa badawczo-odkrywcza w tym zakresie, jaką ukazują poszczególni Autorzy opracowań. Treść ich prowadzi do odczytania na nowo zadań pedagogii afirmacji człowieka jako osoby. Publikacja przybliża tę istotną rolę troski i jej zadania (…) Treść recenzowanej publikacji zasługuje w pełni na uwagę i to zarówno ze względu na poziom naukowy autorów, jak i samej, ciekawej i szerokiej tematyki ich opracowań."

Ks. dr hab. Marian Włosiński, prof. nadzw. WSHE 

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  [email protected]