Eksperci dyskutują o jakości kształcenia
- Szczegóły
- Utworzono: 26 październik 2010
W jaki sposób podnosić jakość kształcenia na polskich uczelniach i jak ją skutecznie badać? Jakie cechy, zdaniem studentów, powinny charakteryzować idealnego wykładowcę? Te i wiele innych zagadnień poruszać będą eksperci z całego kraju podczas seminarium zorganizowanego przez Kujawsko-Pomorską Szkołę Wyższą. Na konferencję zatytułowaną „Podnoszenie jakości kształcenia jako źródło reformy instytucjonalnej" zapraszamy 27 października do budynku KPSW przy ul. Toruńskiej 55-57.
Nasza uczelnia uczestniczy w unijnym projekcie pt "Internacjonalizacja oraz podnoszenie kultury jakości kształcenia jako źródła reformy instytucjonalnej". Jednym z celów przedsięwzięcia jest stworzenie strategii w zakresie jakości kształcenia i standardów nauczania. W ramach tego projektu powołano Zakład Ewaluacji Jakości Kształcenia, którego członkowie przeprowadzili badania ewaluacyjne wśród studentów i absolwentów KPSW. Podjęto również dyskusję i wymianę doświadczeń z przedstawicielami Stavanger University w Norwegii.
Podczas seminarium, zespół realizujący projekt zamierza zaprezentować rezultaty podjętych działań i skonfrontować je z wynikami badań i doświadczeniami innych ośrodków akademickich. W seminarium wezmą także udział - jako eksperci - znawcy problematyki ewaluacji jakości kształcenia, którzy przedstawią rozwiązania stosowane w innych krajach oraz toczącą się obecnie na ten temat dyskusję.
Program seminarium
Część I
11.00-11.30 - dr hab. Marek Frankowicz prof. UJ Systemy zapewniania jakości kształcenia w Europie
11.30-12.00 - dr hab. Henryk Mizerek prof. UWM Ewaluacja procesu kształcenia
12.00-12.20 - dr hab. Roman Leppert, prof. KPSW Podnoszenie jakości kształcenia jako źródło reformy instytucjonalnej - prezentacja projektu
12.20-12.40 - dr hab. Paweł Izdebski, prof. KPSW Metody jakościowe oceny kształcenia
12.40 -13.00 - dr inż. Kazimierz Ciżkowicz Podstawy metodologiczne budowy kwestionariuszy ewaluacyjnych13.00-13.20 Dyskusja
13.20-14.20 Obiad
Część II
14.20-14.40 - dr Barbara Ciżkowicz Własności psychometryczne narzędzi badań
14.40-15.00 - dr Wojciech Gulin Optymalne cechy nauczyciela akademickiego w percepcji studentów
15.00-15.20 - przerwa kawowa
15.20-15.40 - mgr Dyczkowska-Każuro Prezentacja wyników spotkania z przedstawicielami Uniwersytetu w Stavanger (Norwegia)
15.40-16.00 - dr Katarzyna Marszałek System doskonalenia jakości kształcenia Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy
16.00-16.20 - mgr Roma Malewicz Praca dziekanatu a jakość kształcenia
16.20-17.00 Dyskusja
17.00 Zakończenie seminarium