Największa niepubliczna uczelnia w Bydgoszczy

Strona w języku angielskim Strona w języku rosyjskim Strona w języku ukraińskim

Środowiska wychowawcze a wrażliwość moralna dzieci kończących edukację przedszkolną

  !!! NOWOŚĆ !!!
Autor: Katarzyna Stefanowicz-Zawiszewska
Miejscowość i rok: Bydgoszcz 2016
Liczba stron: 182, format B5
ISBN: 978-83-89914-87-3
CENA: 34,65 zł ( w tym 5 % Vat)
Zamów książkę:

 

Spis treści Pobierz

Zjawiska i procesy zachodzące w środowisku życia człowieka, a więc w rodzinie, w grupie rówieśniczej, w grupie przedszkolnej, w klasie szkolnej są czymś naturalnym i oczywistym. Trafne ich oceny ułatwiają życie dziecka, stają się użyteczne dla procesu wychowania. Ogromny wpływ na życie człowieka wywiera wiek przedszkolny, ponie­waż każda jednostka powinna być traktowana jako odrębna osoba, charakte­ryzująca się właściwym sobie rytmem i tempem rozwoju. Odmienny może być u każdego dziecka rozwój poszczególnych sfer. W związku z tym w procesie wy­chowania dziecko powinno być traktowane jako rozwijający się podmiot. W dobie przemian i reform zauważyć można wiele słabości naszego sys­temu, a także swoistą próżnię moralną, wyrażającą się w rozbieżnościach mię­dzy czynami, a słowami. Edukacja jest więc procesem, który sprzyja nadawaniu odpowiedniej rangi wartościom, do których zaliczana jest między innymi wraż­liwość. Za wrażliwość moralną uważa się zdolność do dostrzegania nowych problemów moralnych. Czynnik uczuciowy jest w niej przeważający. Wrażli­wość moralna to także umiejętność rozumienia ludzi oraz czynne uczestnictwo w ich sprawach. Wrażliwość, to reakcja na dziejącą się komuś krzywdę i zło oraz przeciwstawianie się im.

Ze wstępu

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  [email protected]