Środowiska wychowawcze a wrażliwość moralna dzieci kończących edukację przedszkolną
- Szczegóły
- Utworzono: 4 lipiec 2016
!!! NOWOŚĆ !!! | |
Autor: | Katarzyna Stefanowicz-Zawiszewska |
Miejscowość i rok: | Bydgoszcz 2016 |
Liczba stron: | 182, format B5 |
ISBN: | 978-83-89914-87-3 |
CENA: | 34,65 zł ( w tym 5 % Vat) |
Zamów książkę: |
|
Spis treści | Pobierz |
Zjawiska i procesy zachodzące w środowisku życia człowieka, a więc w rodzinie, w grupie rówieśniczej, w grupie przedszkolnej, w klasie szkolnej są czymś naturalnym i oczywistym. Trafne ich oceny ułatwiają życie dziecka, stają się użyteczne dla procesu wychowania. Ogromny wpływ na życie człowieka wywiera wiek przedszkolny, ponieważ każda jednostka powinna być traktowana jako odrębna osoba, charakteryzująca się właściwym sobie rytmem i tempem rozwoju. Odmienny może być u każdego dziecka rozwój poszczególnych sfer. W związku z tym w procesie wychowania dziecko powinno być traktowane jako rozwijający się podmiot. W dobie przemian i reform zauważyć można wiele słabości naszego systemu, a także swoistą próżnię moralną, wyrażającą się w rozbieżnościach między czynami, a słowami. Edukacja jest więc procesem, który sprzyja nadawaniu odpowiedniej rangi wartościom, do których zaliczana jest między innymi wrażliwość. Za wrażliwość moralną uważa się zdolność do dostrzegania nowych problemów moralnych. Czynnik uczuciowy jest w niej przeważający. Wrażliwość moralna to także umiejętność rozumienia ludzi oraz czynne uczestnictwo w ich sprawach. Wrażliwość, to reakcja na dziejącą się komuś krzywdę i zło oraz przeciwstawianie się im.
Ze wstępu