Filologia germańska
Studiując Filologię germańską zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:
- umiejętności językowych pozwalających na skuteczną ustną i pisemną komunikację w sytuacjach społecznych i zawodowych
- struktur gramatycznych, słownictwa, idiomu i fonetyki języka niemieckiego
- znajomości historii, kultury i literatury niemieckiej
- sprawnego posługiwania się nowoczesnymi środkami przekazu informacji
- znajomości zagadnień komunikacji społecznej, public relations oraz sposobów zarządzania zasobami personalnymi i społecznymi
- praktycznej znajomości drugiego, wybranego języka (do wyboru język angielski, rosyjski, hiszpański),
- podstawowej wiedzy i umiejętności związanych z technikami i warsztatem tłumacza
Moduł Translatoryka - biznes - nowe media
Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:
- zaawansowanej znajomości języka wybranego zakresu studiów
- naturalnego posługiwania się językiem zakresu w sytuacjach społecznych i zawodowych
- tłumaczenia pisemnego i ustnego tekstów z dziedzin biznesu, reklamy, kultury oraz tekstów literackich
- lokalizacji oprogramowania, gier komputerowych i innych form rozrywki interaktywnej
- pisania i tłumaczenia na potrzeby nowych mediów: portali społecznościowych, serwisów informacyjnych, cyfrowych środków masowego przekazu, itp.
- metod analizy semiotycznej i humanistyki cyfrowe
- podstaw zarządzania, komunikacji, negocjacji i mediacji
Przykładowe miejsca pracy po ukończeniu studiów:
- instytucje edukacyjne, oświatowe, kulturalne
- instytucje rządowe i samorządowe
- międzynarodowe korporacje
- przedsiębiorstwa zajmujące się handlem międzynarodowym
- firmy zorientowane na współpracę z zagranicą
- międzynarodowe spółki joint-venture
- instytucje międzynarodowe wymagające pośrednictwa wielojęzycznego profesjonalisty
- agencje reklamowe i promocyjne, firmy public relations
- krajowe i międzynarodowe organizacje turystyczne, biura podróży
- firmy transportowe
- agencje tłumaczeniowe
- wydawnictwa książkowe i prasowe
- środki masowego przekazu, portale informacyjne i internetowe
Moduł Język w prawie i biznesie
Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:
- zaawansowanej znajomości języka wybranego zakresu studiów
- naturalnego posługiwania się językiem zakresu w sytuacjach społecznych i zawodowych
- znajomości specjalistycznego języka stosowanego w prawie
- słownictwa biznesowego i zasad prowadzenia korespondencji handlowej
- tłumaczenia na potrzeby biznesu
- podstaw prawoznawstwa
- podstaw zarządzania, komunikacji, negocjacji i mediacji
Przykładowe miejsca pracy po ukończeniu studiów:
- instytucje edukacyjne, oświatowe, kulturalne
- instytucje rządowe i samorządowe
- kancelarie prawne wymagające pośrednictwawielojęzycznego profesjonalisty
- międzynarodowe korporacje
- agencje tłumaczeniowe
- przedsiębiorstwa zajmujące się handlemmiędzynarodowym
- firmy zorientowane na współpracę z zagranicą
- międzynarodowe spółki joint-venture
- agencje reklamowe i promocyjne, firmy publicrelations
- krajowe i międzynarodowe organizacje turystyczne
- firmy transportowe
- wydawnictwa książkowe i prasowe
- środki masowego przekazu, portale informacyjne i internetowe
Moduł Wybrany język orientalny - (japoński lub chiński) z elementami kultury kraju
Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:
- zaawansowanej znajomości języka zakresu
- naturalnego posługiwania się językiem zakresu w sytuacjach społecznych i zawodowych
- wybranego języka orientalnego – nauka języka japońskiego lub chińskiego jako drugiego języka zakresu w podwójnym wymiarze godzin!
- kultury i literatury orientalnego kraju drugiego języka zakresu
- historii, geografii i gospodarki orientalnego kraju drugiego języka zakresu
- tłumaczenia pisemnego z dziedzin biznesu, reklamy, kultury, oraz tekstów literackich
- podstaw zarządzania, komunikacji, negocjacji i mediacji
Przykładowe miejsca pracy po ukończeniu studiów:
- Instytucje edukacyjne, oświatowe, kulturalne
- instytucje rządowe i samorządowe
- wielonarodowe korporacje
- przedsiębiorstwa zajmujące się handlem światowym
- firmy zorientowane na współpracę z krajami dalekiego wschodu
- korporacje wywodzących się z kręgu kultur azjatyckich
- instytucje międzynarodowe wymagające pośrednictwa wielojęzycznego profesjonalisty
- agencje reklamowe i promocyjne
- firmy public relations
- krajowe i międzynarodowe organizacje turystyczne
- biura podróży
- firmy transportowe
- biura tłumaczeń
- przedsiębiorstwa handlowe i usługowe
Moduł Kultura - biznes - turystyka
Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze:
- zaawansowanej znajomości języka wybranego zakresu studiów
- naturalnego posługiwania się językiem zakresu w sytuacjach społecznych i zawodowych
- kultury, historii i literatury krajów obszaru wybranego języka zakresu
- organizacji rynku turystycznego i biur podróży
- prawa turystycznego
- teorii i praktyki funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku krajowym i międzynarodowym
- podstaw zarządzania, komunikacji, negocjacji i mediacji
Przykładowe miejsca pracy po ukończeniu studiów:
- instytucje edukacyjne, oświatowe, kulturalne
- instytucje rządowe i samorządowe
- wielonarodowe korporacje
- przedsiębiorstwa zajmujące się handlem międzynarodowym
- firmy zorientowane na współpracę z zagranicą
- międzynarodowe spółko joint-venture
- instytucje międzynarodowe wymagające pośrednictwa wielojęzycznego profesjonalisty
- agencje reklamowe i promocyjne
- firmy public relations
- krajowe i międzynarodowe organizacje turystyczne
- biura podróży
- firmy transportowe
- biura tłumaczeń
- przedsiębiorstwa handlowe i usługowe