Strona w języku angielskim Strona w języku rosyjskim Strona w języku ukraińskim

Edukacja włączająca- Pedagogika specjalna

Adresatami studiów są:
absolwenci studiów magisterskich z przygotowaniem pedagogicznym posiadający kwalifikacje do prowadzenia przedmiotu lub zajęć, a nie posiadający przygotowania z zakresu pedagogiki specjalnej.
Ponadto adresatami studiów mogą być osoby pragnący podnieść swoje kwalifikacje i kompetencje zawodowe w zakresie wsparcia osób z różnymi deficytami rozwojowymi w systemie edukacji i wychowania.
Ponadto kierunek skierowany jest do psychologów, pedagogów pracujących w klasach, grupach o charakterze integracyjnym i włączającym.

Celem studiów jest:
jest przygotowanie dla rynku edukacyjnego wysoko wykwalifikowanych pedagogów edukacji włączającej z zakresu racjonalnego wspomagania i ukierunkowywania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z jego potencjałem rozwojowym (z niepełnosprawnością, z całościowymi zaburzeniami rozwoju, z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami emocjonalnymi i niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem, wybitnie zdolnych) w szkolnictwie ogólnodostępnym i integracyjnym.

Ramowy program:
Moduł : Ogólne przygotowanie kierunkowe
1. Psychologia kliniczna z elementami psychopatologii
2. Pedagogika specjalna
3. Niepełnosprawność intelektualna (oligofrenopedagogika)
4. Tyflopedagogika
5. Surdopedagogika
6. Terapia pedagogiczna
7. Pedagogika terapeutyczna
8. Rodzina w procesie diagnozy i terapii
9. Podstawy diagnozy psychopedagogicznej dla uczniów zagrożonych

Moduł: Dydaktyka specjalna
1.Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie
2. Metodyka pracy z uczniem przewlekle chorym
3. Metodyka pracy z uczniem z dysfunkcją słuchu
4. Metodyka pracy z uczniem z dysfunkcją wzroku
5. Metodyka pracy z uczniem z zaburzeniami emocjonalnymi
6. Metodyka pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się
7. Metodyka pracy z uczniem z zaburzeniami mowy
8. Wspomaganie uczniów z niedostosowaniem społecznym
9. Diagnoza i terapia przetwarzania sensorycznego
10. Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
11. Systemy organizacji pracy w szkole jako koordynatora pedagogiki specjalnej
12. Praktyka
13. Seminarium dyplomowe

Metoda
Semestry
Czesne + opłata rekrutacyjna
Hybrydowa
3
 
4 400,00 + 300,00
 

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  [email protected]