Strona w języku angielskim Strona w języku rosyjskim Strona w języku ukraińskim

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wczesna interwencja z wykorzystaniem metod neurofizjologicznych z modułem pedagogiki specjalnej ( moduł dodatkowy, z wyboru słuchacza)

Adresatami studiów są:
nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy i terapeuci pracujący w żłobkach, przedszkolach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych i innych poradniach specjalistycznych, szkołach podstawowych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, ośrodkach wczesnej interwencji oraz innych placówkach resortu oświaty i resortu zdrowia, realizujących zadania wczesnego wspomagania.


Celem studiów jest:
- zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do diagnozowania i oceny indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, projektowania, a także realizacji programu wczesnego wspomagania rozwoju
- przygotowanie słuchaczy do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju małych dzieci o zaburzonym rozwoju psychoruchowym i społecznym
- wyposażenie w umiejętności profesjonalnego organizowania wczesnej, kompleksowej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem, dzieciom z niepełnosprawnością oraz ich rodzinom,
- nabycie umiejętności opracowania indywidualnych programów wczesnego wspomagania,
- przygotowanie do podjęcia wczesnej interwencji metodami neurofizjologicznymi

Zagadnienia medyczne i z zakresu psychologii
1. Wybrane zagadnienia z patologii noworodka
2. Neurologia dziecięca
3. Psychiatria dziecięca
4. Fizjoterapia pediatryczna
5. Diagnoza funkcjonalna sprawności psychomotorycznych ( funkcje poznawcze,
komunikacja, umiejętności społeczne)
6. Psychologia rozwoju małego dziecka

Zagadnienia z zakresu terapii
1. Wczesna interwencja logopedyczna
2. Neurosensoryczna terapia taktylna
3. Metody neurofizjologiczne w rehabilitacji dzieci
4. Metodyka rozwoju poznawczego i społecznego we wczesnym wspomaganiu
5. Metody wczesnego usprawniania dzieci głuchych i niedosłyszących
6. Metody wczesnego usprawniania dzieci niewidomych i słabowidzących
7. Metody wczesnego usprawniania dzieci z MPD
8. Metody wczesnego usprawniania dzieci z Zespołem Downa
9. Metody wczesnego usprawniania dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera
10. Wspomagające i alternatywne metody komunikacji
11. Psychopedagogiczne metody wspomagania rozwoju małych dzieci - SI
12. Metody diagnozowania i wczesnego wspomagania dzieci z niepełnosprawnościami
sprzężonymi
12. Metody terapii zabawą i sztuką w pracy z dzieckiem we wczesnym wspomaganiu
14. Elementy metody werbo-tonalnej w rehabilitacji małego dziecka
15. Współpraca z rodziną w systemie wczesnej interwencji
16. Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej
17. Seminarium dyplomowe
18. Praktyka

Moduł: pedagogika specjalna ( z wyboru słuchacza prowadzony w formie on-line )
1.Psychopedagogika specjalnych potrzeb edukacyjnych
2. Psychologia kliniczna
3. Psychologia rehabilitacji dzieci i młodzieży
4. Pedagogika specjalna
5. Prawne podstawy edukacji, rehabilitacji i resocjalizacji
6. Dydaktyka specjalna
7. Diagnostyka w pedagogice specjalnej
8. Praktyka

Metoda
Semestry
Czesne + opłata rekrutacyjna
Hybrydowa
3
3 800,00 + 300,00
lub z modułem specjalnymi
4 500,00 + 300,00

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  [email protected]