Strona w języku angielskim Strona w języku rosyjskim Strona w języku ukraińskim

Diagnoza i terapia SI małego dziecka do 3 r. ż. przy współpracy PTIS w Warszawie 180h - realizacja Poznań

 
Diagnoza i terapia SI małego dziecka do 3 r.ż.
 
 
Adresatami studiów są:
 
absolwenci studiów podyplomowych Integracja sensoryczna
 
Celem studiów jest:
 
- specjalistyczne doskonalenie wiedzy i umiejętności, na bazie ukończonych studiów podyplomowych SI, w obszarze wspomagania rozwoju dziecka od 0 do 36 miesiąca życia,
czego efektem będzie przygotowanie słuchacza do pełnienia roli terapeuty
małego dziecka
 
Ramowy program studiów:
  1. Podstawy neuropsychologii rozwojowej (neuropsycholog):
    - rozwój ośrodkowego układu nerwowego
    - zaburzenia neurorozwojowe
    - wpływ czynników pre- i postnatalnych na rozwój OUN
    - „czerwone flagi” w praktyce psychologa dziecięcego
  2.  „Czerwone flagi” w praktyce neurologa dziecięcego (lekarz neurolog dziecięcy)
  3.  Podstawowe informacje dotyczące wrodzonych zaburzeń rozwojowych i genetycznych (lekarz pediatra/genetyk)
  4.  Rozwój dziecka 0-12 m-cy, 12-24 m-ce, 24-36 m-cy:
    - rozwój ruchowy
    - rozwój poznawczy, manualny i emocjonalno-społeczny
    - mowy i komunikacji
    - rozwój sensomotoryczny
  5. Przypomnienie podstaw wiedzy o integracji sensorycznej – rozwój systemów sensorycznych, klasyfikacja zaburzeń
  6. Przegląd metod oceny rozwoju psychoruchowego (MFDR, KORP, KSRD, KSRN, FORP)
  7. Rozwój sensomotoryczny dziecka 0-36 m-cy
  8. Zasady diagnozy procesów przetwarzania sensorycznego dziecka 0-36 m-cy – ustalanie baseline/ profilu sensorycznego/diagnoza kliniczna
  9. Zasady diagnozy małego dziecka z grup klinicznych (autyzm, zaburzenia genetyczne, mpdz, opóźniony rozwój psychoruchowy – bez rozpoznania klinicznego)
  10. Zasady terapii niemowlęcia z zaburzeniami sensomotorycznymi
  11. Terapia integracji sensorycznej małego dziecka z autyzmem
  12. Terapia integracji sensorycznej małego dziecka z zaburzeniami genetycznymi
  13. Terapia integracji sensorycznej małego dziecka z MPD
  14. Terapia integracji sensorycznej małego dziecka z opóźnionym rozwojem psychoruchowy
  15. Współpraca z rodzicami, tworzenie domowych programów sensorycznych
  16. Seminarium dyplomowe
  17. Praktyka
 
Metoda
Semestry
Czesne + opłata rekrutacyjna
Hybrydowa
3
3 100,00 + 300,00

 


 

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  [email protected]