Strona w języku angielskim Strona w języku rosyjskim Strona w języku ukraińskim

Integracja sensoryczna z certyfikatem diagnozy i terapii SI (kurs I i II stopnia przy współpracy z PTIS w Warszawie) Z modułem specjalistycznym – Diagnoza i terapia SI małego dziecka do 3 r. ż.

Adresatami studiów są:
absolwenci studiów podyplomowych z zakresu Integracji sensorycznej
Celem studiów jest:
specjalistyczne doskonalenie wiedzy i umiejętności, na bazie ukończonych studiów podyplomowych SI, w obszarze wspomagania rozwoju dziecka od 0 do 36 miesiąca życia, czego efektem będzie przygotowanie słuchacza do pełnienia roli terapeuty małego dziecka

Moduł I Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej. Teoria integracji sensorycznej
1. Podstawy neuropsychologii rozwojowej, budowa i działanie bazowych systemów
sensorycznych
2. Podstawy anatomii z fizjologią
3. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej, teoria integracji sensorycznej
4. Rozwój teorii integracji sensorycznej na świecie i w Polsce, terminologia dotycząca
zaburzeń SI
5. Wskaźniki deficytów przetwarzania sensorycznego, prowadzenia wywiadu
neurologicznego

Moduł II Diagnoza i terapia w obszarze zaburzeń integracji sensorycznej
1. Obserwacja kliniczna, testy Integracji Sensorycznej, badanie dziecka,nagrania
2. Zasady badania dziecka poniżej 4 r ż.-wyciąganie wniosków klinicznych
3. Badanie dziecka na sali SI, omówienie wniosków,diagnoza pisemna
4. Rozwój ruchowy-obserwacja
5. Warsztat przedsionkowy, warsztat dotyczący dyspraksji
6. Dieta sensoryczna
7. Specyfika integracji sensorycznej w zespołach klinicznych- Autyzm, ADHD, dyspraksja,FASD,dysfunkcja
wzroku ,słuchu, wcześniaki, MPD, Zespół Wad Wrodzonych, Zespół Downa
8. Podstawowe zasady rozpoczynania terapii SI w zależności od diagnozy, budowanie planu terapii
9. Praca własna na sprzętach
10. Praca z zaproszonym dzieckiem,nagranie badań, omówienie nagrań

Moduł III Rozszerzający
1. Wczesna diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci do 3 r. ż., znaczenie odruchów
2. Układ nerwowy; budowa i funkcjonowanie zmysłów-słuch,wzrok
3. Lateralizacja-wpływ asymetrii na funkcjonowanie człowieka, syndrom KISS
4. Narzędzia-wywiad,kwestionariusz sensomotoryczny,obserwacja
5. Terapia SI w zaburzeniach mowy, nadwrażliwość sfery oralnej
6. Rola rodziców w terapii dziecka
7. Współpraca wielospecjalistyczna – dziecko z SPD, oddziaływania niedyrektywne w terapii
8. Zabawy sensomotoryczne
9. Przygotowanie do egzaminu
10. Praktyka

Moduł IV Specjalistyczny
1. „Czerwone flagi” w praktyce neurologa dziecięcego
2. Wrodzone zaburzenia rozwojowe i genetyczne
3. Rozwój – ruchowy, poznawczy, mowy i komunikacji oraz sensomotoryczny- dziecka 0 – 36 miesięcy
4. Metody oceny rozwoju psychoruchowego
5. Zasady diagnozy procesów przetwarzania sensorycznego dziecka 0-36 miesięcy
6. Zasady diagnozy małego dziecka z grup klinicznych
7. Zasady terapii niemowlęcia z zaburzeniami sensorycznymi
8. Terapia SI małego dziecka z autyzmem
9. Terapia SI małego dziecka z zaburzeniami genetycznymi
10. Terapia SI małego dziecka z mpd
11. Terapia SI małego dziecka z opóźnionym rozwojem psychoruchowym 

Metoda
Semestry
Czesne + opłata rekrutacyjna
Hybrydowa
3
6 300,00 + 500,00
+ 1 800,00
ośrodki w Bydgoszczy, Poznaniu
     

 

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  [email protected]