Integracja sensoryczna dla dzieci ze spektrum autyzmu przy współpracy z Fundacją ALPHA 180h (realizacja ośrodki Bydgoszcz, Olsztyn)
Integracja sensoryczna dla dzieci z spektrum autyzmu
Adresatami studiów są:
absolwenci studiów podyplomowych Integracja sensoryczna
Celem studiów jest:
- specjalistyczne doskonalenie wiedzy i umiejętności, na bazie ukończonych studiów
podyplomowych SI, w obszarze wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu, czego
efektem będzie przygotowanie słuchacza do pełnienia roli terapeuty
- studia mają przygotować słuchacza do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-
klinicznej dziecka ze spektrum autyzmu oraz określenia pełnej diagnozy i stosowania terapii
zaburzeń procesów integracji sensorycznej
Ramowy program studiów:
1. Medyczne podstawy zaburzeń spektrum autyzmu-elementy psychiatrii i neurologii
2. Całościowe zaburzenia rozwojowe
3. Etiologia autyzmu
4. Aktualne kryteria diagnostyczne ( ICD-10)
5. Charakterystyka rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu-fazy rozwoju zabawy a objawy autyzmu
6. Przydatne narzędzia diagnostyczne
7. Autyzm i integracja sensoryczna-
- charakterystyka zaburzeń:
- układ przedsionkowy,
- układ czuciowy (dotykowy i proprioceptywny),
- system słuchowy, wzrokowy, węchu
- charakterystyka zaburzeń:
- układ przedsionkowy,
- układ czuciowy (dotykowy i proprioceptywny),
- system słuchowy, wzrokowy, węchu
8. Modele teorii i terapii SI
9. Budowanie podstaw komunikacyjnych - terapia SI
10. Charakterystyka dziecka ze spektrum autyzmu
11. Organizacja otoczenia dziecka i osoby ze spektrum autyzmu pod kątem procesów sensorycznych
12. Różnicowanie zaburzeń Integracji sensorycznej a spektrum autyzmu
13. Diagnoza SI dziecka ze spektrum autyzmu-procedury i strategie interwencyjne
14. Obserwacja i diagnoza kliniczna
15. Arkusz oceny klinicznej
16. Praksja, dieta sensoryczna
17. Rozpoczynanie terapii integracji sensorycznej dziecka ze spektrum autyzmu oraz stymulacja zmysłów bazowych w procesie terapeutycznym
18. Budowanie podstaw komunikacyjnych w terapii-metody komunikacji
19. Metody stymulacji wspomagające funkcjonowanie i modelujące zachowania dziecka ze spektrum autyzmu
20. Terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego-metody i zasady organizacji otoczenia
21. Zachowania niepożądane-modyfikowanie za pomocą strategii sensorycznych
22. Tworzenie planów terapii SI dziecka ze spektrum autyzmu
23. Praca na motywacji dziecka ze spektrum autyzmu
24. Funkcjonowanie dziecka ze spektrum autyzmu w rodzinie
25. Seminarium dyplomowe
26. Praktyka
Metoda
|
Semestry
|
Czesne + opłata rekrutacyjna
|
Hybrydowa
|
3
|
3 100,00 + 300,00
|