Strona w języku angielskim Strona w języku rosyjskim Strona w języku ukraińskim

Integracja sensoryczna z certyfikatem diagnozy i terapii SI (kurs I i II stopnia przy współpracy z PTIS w Warszawie) Z modułem specjalistycznym – Integracja sensoryczna dla dzieci ze spektrum autyzmem

Adresatami studiów są:
absolwenci studiów podyplomowych z zakresu Integracji sensorycznej
Celem studiów jest:
specjalistyczne doskonalenie wiedzy i umiejętności, na bazie ukończonych studiów podyplomowych SI, w obszarze wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu, czego efektem będzie prowadzenie pogłębionej obserwacji diagnostyczno-klinicznej oraz określenie szczegółowej diagnozy pod kątem zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci ze spektrum autyzmu.

Moduł I Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej. Teoria integracji sensorycznej
1. Podstawy neuropsychologii rozwojowej, budowa i działanie bazowych systemów
sensorycznych
2. Podstawy anatomii z fizjologią
3. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej, teoria integracji sensorycznej
4. Rozwój teorii integracji sensorycznej na świecie i w Polsce, terminologia dotycząca
zaburzeń SI
5. Wskaźniki deficytów przetwarzania sensorycznego, prowadzenia wywiadu
neurologicznego

Moduł II Diagnoza i terapia w obszarze zaburzeń integracji sensorycznej
1. Obserwacja kliniczna, testy Integracji Sensorycznej, badanie dziecka,nagrania
2. Zasady badania dziecka poniżej 4 r ż.-wyciąganie wniosków klinicznych
3. Badanie dziecka na sali SI, omówienie wniosków,diagnoza pisemna
4. Rozwój ruchowy-obserwacja
5. Warsztat przedsionkowy, warsztat dotyczący dyspraksji
6. Dieta sensoryczna
7. Specyfika integracji sensorycznej w zespołach klinicznych- Autyzm, ADHD, dyspraksja,FASD,dysfunkcja
wzroku ,słuchu, wcześniaki, MPD, Zespół Wad Wrodzonych, Zespół Downa
8. Podstawowe zasady rozpoczynania terapii SI w zależności od diagnozy, budowanie planu terapii
9. Praca własna na sprzętach
10. Praca z zaproszonym dzieckiem,nagranie badań, omówienie nagrań

Moduł III Rozszerzający
1. Wczesna diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci do 3 r. ż., znaczenie odruchów
2. Układ nerwowy; budowa i funkcjonowanie zmysłów-słuch,wzrok
3. Lateralizacja-wpływ asymetrii na funkcjonowanie człowieka, syndrom KISS
4. Narzędzia-wywiad,kwestionariusz sensomotoryczny,obserwacja
5. Terapia SI w zaburzeniach mowy, nadwrażliwość sfery oralnej
6. Rola rodziców w terapii dziecka
7. Współpraca wielospecjalistyczna – dziecko z SPD, oddziaływania niedyrektywne w terapii
8. Zabawy sensomotoryczne
9. Przygotowanie do egzaminu
10. Praktyka

Moduł IV Specjalistyczny
1. Charakterystyka rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu – fazy rozwoju zabawy a objawy autyzmu
2. Autyzm i integracja sensoryczna, charakterystyka zaburzeń – układ przedsionkowy, układ czuciowy, system
słuchowy, wzrokowy i węchu
3. Budowa podstaw komunikacyjnych w terapia – metody komunikacji
4. Organizacja otoczenia dziecka i osoby ze spektrum autyzmu pod kątem procesów sensorycznych
5. Diagnoza SI dziecka ze spektrum autyzmu – procedury i strategie interwencyjne
6. Obserwacja kliniczna – arkusz oceny klinicznej
7. Metody stymulacji wspomagające funkcjonowanie i modulujące zachowania dziecka ze spektrum autyzmu
8. Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego- metody i zasady organizacji otoczenia
9. Zachowania niepożądane- modyfikowanie za pomocą strategii sensorycznych
10. Tworzenie planów terapii SI dziecka ze spektrum autyzmu
11. Praca na motywacji dziecka ze spektrum autyzmu

Metoda
Semestry
Czesne + opłata rekrutacyjna
Hybrydowa
3
6 300,00 + 500,00
+ 1 800,00
ośrodki w Bydgoszczy, Olsztynie
 
3
5 300,00 + 500,00
+ 1 800,00
ośrodki w Opolu, Lublinie,

 

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  [email protected]