Integracja sensoryczna dla dzieci ze spektrum autyzmu przy współpracy z Fundacją ALPHA 180h (realizacja ośrodki Bydgoszcz, Olsztyn)
Integracja sensoryczna dla dzieci z spektrum autyzmu
 Adresatami studiów są:  
 absolwenci studiów podyplomowych Integracja sensoryczna
 Celem studiów jest:
 -  specjalistyczne doskonalenie wiedzy i umiejętności, na bazie ukończonych studiów
 	   podyplomowych SI, w obszarze wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu, czego    
                 efektem będzie przygotowanie słuchacza do pełnienia roli terapeuty   
 	-  studia mają przygotować słuchacza do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-
                  klinicznej dziecka ze spektrum autyzmu oraz określenia pełnej diagnozy i stosowania terapii  
 	   zaburzeń procesów integracji sensorycznej
 Ramowy program studiów:
 1.  Medyczne podstawy zaburzeń spektrum autyzmu-elementy psychiatrii i neurologii
2.  Całościowe zaburzenia rozwojowe
3.  Etiologia autyzmu
4.  Aktualne kryteria diagnostyczne ( ICD-10)
 5.  Charakterystyka rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu-fazy rozwoju zabawy a objawy autyzmu
6.   Przydatne narzędzia diagnostyczne
7.    Autyzm i integracja sensoryczna-
- charakterystyka zaburzeń:
- układ przedsionkowy,
- układ czuciowy (dotykowy i proprioceptywny),
- system słuchowy, wzrokowy, węchu
- charakterystyka zaburzeń:
- układ przedsionkowy,
- układ czuciowy (dotykowy i proprioceptywny),
- system słuchowy, wzrokowy, węchu
8.  Modele teorii i terapii SI
 9.  Budowanie podstaw komunikacyjnych - terapia SI
10.  Charakterystyka dziecka ze spektrum autyzmu
 11.  Organizacja otoczenia dziecka i osoby ze spektrum autyzmu pod kątem procesów sensorycznych
12. Różnicowanie zaburzeń Integracji sensorycznej a spektrum autyzmu
13. Diagnoza SI dziecka ze spektrum autyzmu-procedury i strategie interwencyjne
14.  Obserwacja i diagnoza kliniczna
15. Arkusz oceny klinicznej
16. Praksja, dieta sensoryczna
17. Rozpoczynanie terapii integracji sensorycznej dziecka ze spektrum autyzmu oraz stymulacja zmysłów bazowych w procesie terapeutycznym
18. Budowanie podstaw komunikacyjnych w terapii-metody komunikacji
19. Metody stymulacji wspomagające funkcjonowanie i modelujące zachowania dziecka ze spektrum autyzmu
20. Terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego-metody i zasady organizacji otoczenia
21. Zachowania niepożądane-modyfikowanie za pomocą strategii sensorycznych
22. Tworzenie planów terapii SI dziecka ze spektrum autyzmu
23. Praca na motywacji dziecka ze spektrum autyzmu
24. Funkcjonowanie dziecka ze spektrum autyzmu w rodzinie
25.  Seminarium dyplomowe
 26. Praktyka
| Metoda | Semestry  | Czesne + 			opłata rekrutacyjna | 
| Hybrydowa | 3 | 3 100,00 + 			300,00 | 



 
 
