Strona w języku angielskim Strona w języku rosyjskim Strona w języku ukraińskim

Integracja sensoryczna z certyfikatem diagnozy i terapii SI (kurs I i II stopnia przy współpracy z PTIS w Warszawie)

Integracja sensoryczna z certyfikatem PTIS w Warszawie z udziałem terapeuty z Hiszpanii, to kierunek, po którym absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych oraz certyfikat kursu I º i II º diagnozy i terapii dziecka z zakresu SI
Ponadto ma możliwość dodatkowego wyboru modułu specjalistycznego z propozycji:
„Diagnoza i terapia SI małego dziecka do 3 r. ż.” (koszt 1 800,00) lub
„Integracja sensoryczna dla dzieci ze spektrum autyzmu” (koszt 1 800,00).
Wybrany moduł specjalistyczny będzie realizowany jako przedłużenie programu podstawowego studiów podyplomowych Integracja sensoryczna, w semestrze IV.
Warunkiem uruchomienia modułów jest nabór minimalnej grupy 15 osób.
Do studiowania modułów specjalistycznych zapraszamy absolwentów Integracji sensorycznej wszystkich roczników studiów.

Adresatami studiów są:
absolwenci studiów magisterskich humanistycznych, nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, fizjoterapeuci, rehabilitanci, lekarze
Celem studiów jest:
wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii klinicznej, psychologii rozwoju, neuropsychologii, neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Studia mają przygotować do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka oraz określenia pełnej diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej

Moduł I Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej. Teoria integracji sensorycznej
1. Podstawy neuropsychologii rozwojowej, budowa i działanie bazowych systemów
sensorycznych
2. Podstawy anatomii z fizjologią
3. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej, teoria integracji sensorycznej
4. Rozwój teorii integracji sensorycznej na świecie i w Polsce, terminologia dotycząca
zaburzeń SI
5. Wskaźniki deficytów przetwarzania sensorycznego, prowadzenia wywiadu
neurologicznego

Moduł II Diagnoza i terapia w obszarze zaburzeń integracji sensorycznej
6. Obserwacja kliniczna, testy Integracji Sensorycznej, badanie dziecka,nagrania
7. Zasady badania dziecka poniżej 4 r ż.-wyciąganie wniosków klinicznych
8. Badanie dziecka na sali SI, omówienie wniosków,diagnoza pisemna
9. Rozwój ruchowy-obserwacja
10. Warsztat przedsionkowy, warsztat dotyczący dyspraksji
11. Dieta sensoryczna
12. Specyfika integracji sensorycznej w zespołach klinicznych-
Autyzm, ADHD, dyspraksja,FASD,dysfunkcja wzroku ,słuchu, wcześniaki, MPD, Zespół
Wad Wrodzonych, Zespół Downa
13. Podstawowe zasady rozpoczynania terapii SI w zależności od diagnozy, budowanie planu
terapii
14. Praca własna na sprzętach
15. Praca z zaproszonym dzieckiem,nagranie badań, omówienie nagrań

Moduł III Rozszerzający
16. Wczesna diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci do 3 r. ż., znaczenie odruchów
17. Układ nerwowy; budowa i funkcjonowanie zmysłów-słuch,wzrok
18. Lateralizacja-wpływ asymetrii na funkcjonowanie człowieka, syndrom KISS
19. Narzędzia-wywiad,kwestionariusz sensomotoryczny,obserwacja
20. Terapia SI w zaburzeniach mowy, nadwrażliwość sfery oralnej
17. Rola rodziców w terapii dziecka
18.Współpraca wielospecjalistyczna – dziecko z SPD, oddziaływania niedyrektywne w terapii
19. Zabawy sensomotoryczne
18. Przygotowanie do egzaminu
19. Praktyka

Metoda
Semestry
Czesne + opłata rekrutacyjna
Hybrydowa
3
6 300,00 + 500,00
ośrodki w Bydgoszczy, Poznaniu, Słupsku, Olsztynie, Gorzowie Wielkopolskim
 
3
5 300,00 + 500,00
ośrodki w Tychach, Opolu, Lublinie,
Grodzisku Mazowieckim

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  [email protected]