Pedagogika rozwoju osobowości w szkole i życiu społecznym (z modułem pedagog specjalny, tutor)
Pedagogika rozwoju osobowości dzieci i młodzieży w szkole i życiu społecznym z modułem pedagog specjalny, tutor z wyboru słuchacza
Adresatami studiów są:
Pedagodzy szkolni, nauczyciele wychowawcy, nauczyciele, rodzice, osoby wspomagające proces edukacyjno – wychowawczy, terapeuci, osoby uczestniczące w procesach społecznych wsi, miast
i regionu
Celem studiów jest:
Dostarczenie wiedzy z zakresu norm i zaburzeń rozwoju dzieci i młodzieży oraz umiejętności przydatnych do pracy z uczniem zdolnym, trudnościami w uczeniu się, zaburzeniami emocjonalnymi, niedostosowania do norm społecznych
Założenia programowe studiów:
1. Osobowość człowieka (czym jest)
2. Prawidłowy i nieprawidłowy rozwój człowieka
3. Społeczny i indywidualny kontekst trudności i zaburzeń rozwoju (nieśmiałość, nadpobudliwość, zaburzenia uwagi, trudności w kształtowaniu więzi, formowaniu charakteru)
4. Trudności i problemy szkolne (dostosowanie wymagań do możliwości dziecka, poznanie mocnych i słabych stron dziecka, trudności w czytaniu i pisaniu, kojarzenie, wnioskowanie, dynamika możliwości)
5. Mobilizowanie, wzmacnianie rozwoju dziecka oparte na jego mocnych stronach
6. Problemy okresu dorastania
7. Przywództwo – cele indywidualne i społeczne
8. Warsztat pracy nauczyciela, wychowawcy (metody nauczania)
9. Obszary rozwoju dzieci i młodzieży (indywidualne i grupowe)
10. Warsztat superwizji (gdzie jestem, w którą stronę idę)
11. Seminarium dyplomowe (projekt przypadku
Studia preferują do uznania kwalifikacji zawodowych na stanowisko pedagoga szkolnego, wzbogacają warsztat pracy nauczyciela – wychowawcy klasy, lidera zespołu, grupy zainteresowań twórczych, obszaru zainteresowań przedmiotowych
Metoda
|
Semestry
|
Czesne + opłata rekrutacyjna
|
Hybrydowa
|
3
|
4 000,00 + 300,00
|