Strona w języku angielskim Strona w języku rosyjskim Strona w języku ukraińskim

Pedagoterapia uczniów z zaburzeniami neurorozwojowymi (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, ADHD)

Adresatami studiów są:
absolwenci studiów magisterskich kierunków pedagogicznych oraz psycholodzy, przede wszystkim nauczyciele oraz specjaliści zajmujący się organizacją i udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach , wspierający uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi.
Studia adresowane są także do rodziców, opiekunów dzieci ze specjalnymi trudnościami w uczeniu sie

Celem studiów jest :
- poznanie podstaw prawnych udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej i
terapeutycznej,
- nabycie wiedzy dotyczącej systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniów ze
specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
- poznanie skutecznych procedur terapii ,
- poznanie symptomów dysleksji, dysgrafii, dyskalkulii oraz ADHD,
- nabycie umiejętności dokonywania diagnozy dzieci i młodzieży z zaburzeniami
rozwojowymi ,
- nabycie umiejętności udzielania kierunkowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
i terapeutycznej,
- przygotowanie merytoryczne i metodyczne do prowadzenia zajęć korekcyjno-
kompensacyjnych i terapeutycznych ,
- nabycie umiejętności współpracy z rodzicami oraz innymi nauczycielami prowadzącymi
terapie uczniów ze specyficznymi zaburzeniami neurorozwojowymi

Ramowy program studiów:
1. Elementy psychologii klinicznej i rozwojowej
2. Elementy neuropsychiatrii dziecięcej
3. Patomechanizmy zaburzeń neurorozwojowych- kryteria diagnostyczne, rozpoznanie, różnicowanie
4. Podstawy prawne pomocy psychologiczno-pedagogicznej i terapeutycznej
5. Narzędzia wykorzystywane w diagnostyce dysleksji, dysgrafii, dyskalkulii i ADHD
6. Diagnoza różnicowa specyficznych trudności w uczeniu się
7. Wspomaganie, korygowanie rozwoju i terapia uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki
8. Metody terapii uczniów z trudnościami w uczeniu się pisania i czytania
9. Kompleksowa terapia dzieci z ADHD
10. Trening umiejętności społeczno-emocjonalnych
11. Metody artterapeutyczne w terapii dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi
12. Metody stymulacji i integracji sensomotorycznej
13. Trening słuchowy Johansena
14. Terapia zabawą
15. Techniki relaksacyjne i socjoterapeutyczne
16. Poradnictwo ukierunkowane na wsparcie
17. Seminarium dyplomowe
18. Praktyka

Metoda
Semestry
Czesne + opłata rekrutacyjna
Hybrydowa
3
3 800,00 + 300,00

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  [email protected]