Edukacja matematyczno-logiczna w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Adresatami studiów są:
absolwenci szkół wyższych z przygotowaniem pedagogicznym, przede wszystkim nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, pedagodzy, psycholodzy i terapeuci.
Celem studiów jest:
- usystematyzowanie wiedzy i podniesienie kompetencji w zakresie planowania efektywnej terapii i wspieranie dzieci szczególnie uzdolnionych matematycznie,
- rozwijanie zdolności do poznania rzeczywistości, stawiania hipotez, logicznego rozumowania, skutecznego wykorzystania różnych strategii i procedur matematycznych, rozwiązywania różnych problemów,
- zapoznanie z nowatorskimi metodami nauczania matematyki,
- nabycie umiejętności diagnozowania uzdolnień matematycznych, interpretowania wyników i formułowania wniosków,
- nabycie umiejętności organizowania środowiska wspierającego rozwój i edukację dzieci uzdolnionych matematycznie
Założenia programowe studiów:
1. Uzdolnienia matematyczne, czym są i jak je rozwijać
2. Logiczne aktywności matematyczne dzieci
3. Aktywności matematyczne inspirowane bajkami matematycznymi
4. Mozaiki matematyczne
5. Klocki i układanki matematyczne:
- 101 sześcianów Gracjana
- klocki Froebla, Nemi, Numico
- karty matematyczne – Tak tyka matematyka
6. Programy komputerowe wspomagające rozwój myślenia logiczno-matematycznego
7. Nietypowe drogi poznania matematycznego
- fotografia
- technika TWAL
8. Etyka w mediach
9. Inspiracje moralne w tekstach filozoficznych
10. Bioetyka – wybrane zagadnienia
11. Metodyka nauczania etyki
12. Projektowanie zajęć z etyki
13. Trening interpersonalny
14. Praktyka
15. Seminarium dyplomowe
Metoda
|
Semestry
|
Czesne + opłata rekrutacyjna
|
Hybrydowa
|
3
|
3 500,00 + 300,00
|