Pedagogika twórczości z metodologią pracy z uczniem zdolnym
Adresatami studiów są:
absolwenci szkół wyższych, nauczyciele wszystkich typów szkół, którzy chcieliby pogłębić wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie pracy twórczej oraz pracy z uczniem zdolnym na różnym etapie rozpoznawania jego możliwości intelektualnych i zainteresowań szczególnych.
Celem studiów jest:
- jest teoretyczne i praktyczne poznanie zagadnień związanych z pojęciem praca twórcza,
- zdobycie umiejętności w zakresie obszaru zdolności dzieci i młodzieży,
- poznanie aktywizujących metod wychowawczych,
- nabycie umiejętności motywowania uczniów i diagnozowania ich potrzeb indywidualnych i grupowych,
- nabycie umiejętności prowadzenia zajęć specjalistycznych z uczniem zdolnym,
- przygotowania do prowadzenia indywidualnych oraz grupowych zajęć twórczych
Założenia programowe studiów:
1. Teoretyczne podstawy twórczości
- psychologia twórczości,
- pedagogika twórczości
- wychowanie przez sztukę
2. Formy aktywności twórczej
- twórczość słowna
- twórczość plastyczna
- twórczość muzyczno-ruchowa
- warsztat rozwoju osobistego
3. Metodologia twórczości
- metodologia zajęć twórczych
- projekt edukacyjny
4. Uczeń zdolny
- diagnoza ucznia zdolnego
- metodyka pracy z uczniem zdolnym
- warsztat pracy nad uzdolnieniami
- stymulowanie rozwoju ucznia
5. Praktyka
6. Egzamin końcowy
Metoda
|
Semestry
|
Czesne + opłata rekrutacyjna
|
Hybrydowa
|
3
|
3 500,00 + 300,00
|