The Annals of Kujawy and Pomorze Uniwersity in Bydgoszcz TRANSDISCIPLINARY STUDIES on CULTURE (and) EDUCATION

Scientific Council


(a) from abroad:

  • Jean-Marie Barbier (France) – theory of social work;

  • Oldrich Chytil (Ostrava, Czechy) – social sciences;

  • Sergio Cicatelli (Pontifica Università Lateranense, Roma, Italia) – nauki kulturze i religii, dydaktyka

  • Lorraine Filion (Montreal, Canada) – social work;

  • Henry A. Giroux (McMasters University, Hamilton, Canada) – critical pedagogy;

  • Jan Jagodzinski (University of Edmonton, Canada) – psychoanalysis;

  • Miloš JLIŽL (Univerzita Jana Amose Komenského Praha, Czechy) – culture, education

  • Grzegorz Kaczynski (Universitá di Catania, Italia) – sociology of education;

  • Ks. Dariusz Kowalczyk SI (Pontificia Università Gregoriana Roma, Italia) - nauki teologiczne

  • Mariusz Kozak (Columbia University, USA) - cognitive science, musicology;

  • Piotr Kubiak (Kirchliche Paegagogische Hochschule Wien/Krems, Austria) - pedagogika zrównoważona, pedagogika duchowości

  • Tadeusz Lewicki (Universita Pontificia Salesiana a Roma, Italy) - komunikacja społeczna, historia, filozofia

  • Sławomir Magala (Erasmus University, Rotterdam, Holland) – intercultural management;

  • Jonas Ruskus (Vytautas Magnus University in Kaunas, Litwa) - social pedagogy and social work;

  • Alina Sbruieva (Sumy Makarenko State Pedagogical University, Ukraina) – comparative pedagogy;

  • Galina Tarasenko (Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny, Winnica, Ukraina) – early school and pre-school pedagogya;

  • Antonin Wagner (Szwajcaria) – theory of social pedagogy;

  • Rong ZHANG (NanKai University, Tinjan, (Chiny) – intercultural communication.

(b) from country:

  • Roman Buchta (Uniwersytet Śląski, Katowice) – nauki teologiczne, katechetyka

  • Krzysztof Jakubiak (Uniwersytet Gdański) – history of pedagogical thought;

  • Paweł Jędrzejko (Uniwersytet Śląski) – philology, American studies;

  • Wojciech Kojs (Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza) – general pedagogy, general didactics;

  • Stanisław Kowalik (AWF, Wrocław) – social and rehabilitation psychology;

  • Zbigniew Kwieciński (UMK Toruń) – sociology of education;

  • Krzysztof Maliszewski (Uniwersytet Śląski) – cultural pedagogy;

  • Zbigniew Marek (Akademia Ignatianum, Kraków) – pedagogical axiology, andragogy;

  • Ewa Marynowicz-Hetka (Uniwersytet Łódzki) – social pedagogy and social work;

  • Łukasz Michalski (Uniwersytet Śląski, Katowice) – history of pedagogical thought, philosophy of education, general pedagogy;

  • Julita Orzelska (Uniwersytet Szczeciński) – early school pedagogy, general pedagogy;

  • Elżbieta Osewska (Akademia Nauk Stosowanych, Tarnów) – pedagogika, nauki teologiczne

  • Ryszard Sadowski (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa) – filozofia środowiskowa

  • Tomasz Szkudlarek (Uniwersytet Gdański) – economic pedagogy;

  • Anna Walulik (Akademia Ignatianum, Kraków) –  pedagogical axiology, andragogy;

  • Elżbieta Wąsik (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Poznań) - general linguistics;

  • Barbara Wilgocka-Okoń (Uniwersytet Warszawski) – early school pedagogy.

 

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  [email protected]