Trandisciplinary studies on culture (and) education no 7 and 8
Spis Treści
|
|
Między kulturą i edukacją słowo od redakcji
|
|
Zygmunt Bauman
CZY TWITTER I FACEBOOK POMAGAJĄ PROPAGOWAĆ DEMOKRACJĘ I PRAWA CZŁOWIEKA?
DO TWITTER AND FACEBOOK HELP TO PROPAGATE DEMOCRACY AND HUMAN RIGHTS? SUMMARY |
|
Zygmunt Bauman cz. 2
O FACEBOOKU, ZAŻYŁOŚCI I UZEWNĘTRZNIENIUSTRESZCZENIE
ON FACEBOOK, INTIMACY AND EXTIMACY |
|
Henry A. Giroux
PEŁZAJĄCA KARA I KRYZYS MŁODZIEŻY W WIEKU ZUŻYWALNOŚCISTRESZCZENIE
PUNISHMENT CREEP AND THE CRISIS OF YOUTH IN THE AGE OF DISPOSABILITY |
|
Lech Witkowski
WYZWANIA AUTORYTETU I KOMPETENCJE RODZICIELSKIE: PUNKT WIDZENIA FILOZOFA
DÉFIS DE L’AUTORITÉ ET COMPÉTENCES PARENTALES:POINT DE VUE DU PHILOSOPHE |
|
Marian Bybluk
JANUSZ KORCZAK I ROSJA
JANUSZ KORCZAK AND RUSSIA |
|
Krzysztof Maliszewski
ZWICHNIĘTY CZAS UCZENIA SIĘ – PAIDEIA O ROZWIDLAJĄCYCH SIĘ ŚCIEŻKACH
THE LEARNING TIME IS OUT OF JOINT – PAIDEIA OF FORKING PATHS |
|
Monika Jaworska-Witkowska
NIENASYCENIE I „NIEWYGASŁA ŻYWOTNOŚĆ” ARCHETYPU WIELKIEJ MATKI. MISTERIUM „RODZĄCEGO ŁONA” JAKO SYMBOL UNIWERSALIZMU TWORZENIA
INSATIABILITY AND "INEXTINGUISHED VITALITY" OF THE GREAT MOTHER ARCHETYPE.THE MYSTERY OF "BEARING WOMB" AS A SYMBOL OF UNIVERSAL CREATIVITY |
|
Julita Orzelska
PEDAGOGIKA ISTOTNA EGZYSTENCJALNIE. TROPY NIEWIDZIANE A (OD)ZYSKANE
EXISTENTIALLY IMPORTANT PEDAGOGY. THE TRACES UNSEEN AND RECOVERED |
|
Łukasz Michalski
SZACHY BACHELARDACZYLI GRA O ODDECH TEORETYCZNY PEDAGOGIKI JAKO METAHUMANISTYKI
BACHELARD AND HIS CHESS GAME OR PLAYING WITH A THEORETICAL BREATH FOR PEDAGOGY AS THE META-HUMANITIES |
|
Wiesław Andrukowicz
GENIUSZ. TRADYCJA I WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI
A GENIUS. TRADITION AND THE CHALLENGES OF THE PRESENT |
|
Małgorzata Muszyńska
„ESTETYKA MOŻLIWOŚCI” W JEJ KONKRETYZOWANYM OTWARCIU NA EFEKT „WIDZENIA BINOKULARNEGO” IRONICZNEGO ALEGORYKA
„AESTHETICS OF POTENTIALITY” IN ITS INSTANTIATED OPENING TO THE EFFECT OF „BINOCULAR VISION” OF AN IRONIC ALLEGORIST SUMMARY |
|
Piotr Krakowiak
WOLONTARIAT NARZĘDZIEM WSPARCIA SPOŁECZNEGO I EDUKACJI W CYKLU ŻYCIA
VOLUNTARY ACTIVITY AS AN INSTRUMENT OF SOCIAL SUPPORT FOR EDUCATION WITHIN LIFE-CYCLE |
|
Karolina Slovenko
KONCEPCJA POLITYKI ŻYCIA – JEDNOSTKA W SPOŁECZEŃSTWIE: MIĘDZY LOKALNOŚCIĄ A GLOBALNOŚCIĄ
THE CONCEPT OF LIFE POLITICS - INDIVIDUAL IN A SOCIETY: BETWEEN LOCAL AND GLOBAL |