Rada naukowa
(a) z zagranicy:
-
Jean-Marie Barbier (France) – teoria pracy socjalnej;
-
Oldrich Chytil (Ostrava, Czechy) – nauki społeczne;
-
Sergio Cicatelli (Pontifica Università Lateranense, Roma, Italia) – nauki kulturze i religii, dydaktyka
-
Lorraine Filion (Montreal, Canada) – praca socjalna;
-
Zbigniew Formella (Universita Pontificia Salesiana a Roma, Italy) - psychologia, nauki o wychowanie
-
Henry A. Giroux (McMasters University, Hamilton, Canada) – pedagogika krytyczna;
-
Jan Jagodzinski (University of Edmonton, Canada) – psychoanaliza;
-
Miloš JLIŽL (Univerzita Jana Amose Komenského Praha, Czechy) – kultura, edukacja
-
Grzegorz Kaczynski (Universitá di Catania, Italia) – socjologia edukacji;
-
ks. Dariusz Kowalczyk SJ (Pontificia Università Gregoriana Roma, Italia) - nauki teologiczne
-
Mariusz Kozak (Columbia University, USA) - kognitywistyka, muzykologia
-
Piotr Kubiak (Kirchliche Paegagogische Hochschule Wien/Krems, Austria) - pedagogika zrównoważona, pedagogika duchowości
-
Tadeusz Lewicki (Universita Pontificia Salesiana a Roma, Italy) - komunikacja społeczna, historia, filozofia
-
Sławomir Magala (Erasmus University, Rotterdam, Holland) – zarządzanie międzykulturowe;
-
Jonas Ruskus (Vytautas Magnus University in Kaunas, Litwa) - pedagogika społeczna i praca socjalna;
-
Alina Sbruieva (Sumy Makarenko State Pedagogical University, Ukraina) – pedagogika porównawcza;
-
Galina Tarasenko (Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny, Winnica, Ukraina) – pedagogika wczesnoszkolna, przedszkolna;
-
Antonin Wagner (Szwajcaria) – teoria pedagogiki społecznej;
-
Rong ZHANG (NanKai University, Tinjan, (Chiny) – komunikacja międzykulturowa.
(b) z kraju:
-
Roman Buchta (Uniwersytet Śląski, Katowice) – nauki teologiczne, katechetyka
-
Krzysztof Jakubiak (Uniwersytet Gdański) – historia myśli pedagogicznej;
-
Paweł Jędrzejko (Uniwersytet Śląski) – filologia, amerykanistyka;
-
Wojciech Kojs (Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza) – pedagogika ogólna, dydaktyka ogólna;
-
Stanisław Kowalik (AWF, Poznań) – psychologia społeczna i rehabilitacyjna;
-
Zbigniew Kwieciński (UMK Toruń) – socjologia edukacji;
-
Krzysztof Maliszewski (Uniwersytet Śląski) – pedagogika kultury;
-
Zbigniew Marek (Akademia Ignatianum, Kraków) – aksjologia pedagogiczna, andragogika;
-
Ewa Marynowicz-Hetka (Uniwersytet Łódzki) – pedagogika społeczna i praca socjalna;
-
Łukasz Michalski (Uniwersytet Śląski, Katowice) – historia myśli pedagogicznej, filozofia edukacji, pedagogika ogólna;
-
Julita Orzelska (Uniwersytet Szczeciński) – pedagogika wczesnoszkolna, pedagogika ogólna;
-
Elżbieta Osewska (Akademia Nauk Stosowanych, Tarnów) – pedagogika, nauki teologiczne
-
Ryszard Sadowski (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa) – filozofia środowiskowa
-
Tomasz Szkudlarek (Uniwersytet Gdański) – pedagogika ekonomiczna;
-
Marek Szulakiewicz (UMK Toruń) - kultura, religia
-
Władysława Szulakiewicz (Akademia Ignatianum, Kraków) - historia wychowania
-
Anna Walulik (Akademia Ignatianum, Kraków) – aksjologia pedagogiczna, andragogika;
-
Elżbieta Wąsik (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Poznań) - językoznawstwo ogólne
-
Barbara Wilgocka-Okoń (Uniwersytet Warszawski) – pedagogika wczesnoszkolna.