Rocznik Naukowy AKP w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji

Strona w języku angielskim

Rada naukowa


(a) z zagranicy:

  • Jean-Marie Barbier (France) – teoria pracy socjalnej;

  • Oldrich Chytil (Ostrava, Czechy) – nauki społeczne;

  • Sergio Cicatelli (Pontifica Università Lateranense, Roma, Italia) – nauki kulturze i religii, dydaktyka

  • Lorraine Filion (Montreal, Canada) – praca socjalna;

  • Zbigniew Formella (Universita Pontificia Salesiana a Roma, Italy) - psychologia, nauki o wychowanie

  • Henry A. Giroux (McMasters University, Hamilton, Canada) – pedagogika krytyczna;

  • Jan Jagodzinski (University of Edmonton, Canada) – psychoanaliza;

  • Miloš JLIŽL (Univerzita Jana Amose Komenského Praha, Czechy) – kultura, edukacja

  • Grzegorz Kaczynski (Universitá di Catania, Italia) – socjologia edukacji;

  • ks. Dariusz Kowalczyk SJ (Pontificia Università Gregoriana Roma, Italia) - nauki teologiczne

  • Mariusz Kozak (Columbia University, USA) - kognitywistyka, muzykologia

  • Piotr Kubiak (Kirchliche Paegagogische Hochschule Wien/Krems, Austria) - pedagogika zrównoważona, pedagogika duchowości

  • Tadeusz Lewicki (Universita Pontificia Salesiana a Roma, Italy) - komunikacja społeczna, historia, filozofia

  • Sławomir Magala (Erasmus University, Rotterdam, Holland) – zarządzanie międzykulturowe;

  • Jonas Ruskus (Vytautas Magnus University in Kaunas, Litwa) - pedagogika społeczna i praca socjalna;

  • Alina Sbruieva (Sumy Makarenko State Pedagogical University, Ukraina) – pedagogika porównawcza;

  • Galina Tarasenko (Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny, Winnica, Ukraina) – pedagogika wczesnoszkolna, przedszkolna;

  • Antonin Wagner (Szwajcaria) – teoria pedagogiki społecznej;

  • Rong ZHANG (NanKai University, Tinjan, (Chiny) – komunikacja międzykulturowa.

(b) z kraju:

  • Roman Buchta (Uniwersytet Śląski, Katowice) – nauki teologiczne, katechetyka

  • Krzysztof Jakubiak (Uniwersytet Gdański) – historia myśli pedagogicznej;

  • Paweł Jędrzejko (Uniwersytet Śląski) – filologia, amerykanistyka;

  • Wojciech Kojs (Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza) – pedagogika ogólna, dydaktyka ogólna;

  • Stanisław Kowalik (AWF, Poznań) – psychologia społeczna i rehabilitacyjna;

  • Zbigniew Kwieciński (UMK Toruń) – socjologia edukacji;

  • Krzysztof Maliszewski (Uniwersytet Śląski) – pedagogika kultury;

  • Zbigniew Marek (Akademia Ignatianum, Kraków) – aksjologia pedagogiczna, andragogika;

  • Ewa Marynowicz-Hetka (Uniwersytet Łódzki) – pedagogika społeczna i praca socjalna;

  • Łukasz Michalski (Uniwersytet Śląski, Katowice) – historia myśli pedagogicznej, filozofia edukacji, pedagogika ogólna;

  • Julita Orzelska (Uniwersytet Szczeciński) – pedagogika wczesnoszkolna, pedagogika ogólna;

  • Elżbieta Osewska (Akademia Nauk Stosowanych, Tarnów) – pedagogika, nauki teologiczne

  • Ryszard Sadowski (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa) – filozofia środowiskowa

  • Tomasz Szkudlarek (Uniwersytet Gdański) – pedagogika ekonomiczna;

  • Marek Szulakiewicz (UMK Toruń) - kultura, religia

  • Władysława Szulakiewicz (Akademia Ignatianum, Kraków) - historia wychowania

  • Anna Walulik (Akademia Ignatianum, Kraków) – aksjologia pedagogiczna, andragogika;

  • Elżbieta Wąsik (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Poznań) - językoznawstwo ogólne

  • Barbara Wilgocka-Okoń (Uniwersytet Warszawski) – pedagogika wczesnoszkolna.

 

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  [email protected]