Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji nr 10
Spis Treści
|
|
Monika Jaworska-Witkowska
MIĘDZY KULTURĄ I EDUKACJĄ. SŁOWO OD REDAKCJI
|
|
Lech Witkowski
TERRORYZM I UCIEKINIERZY: MŁODZI I EDUKACJA. O PUŁAPKACH ADAPTACJI DO ŚWIATA
|
|
Jarosław Korczak
CHARAKTERYSTYKA INDYWIDUALNYCH MODELI ADAPTACJI JEDNOSTEK DO ZMIENNYCH WARUNKÓW REALIZACJI CELÓW SPOŁECZNYCH
CHARACTERISTICS OF INDIVIDUAL ADAPTATION OF INDIVIDUALS TO THE CHANGING CONDITIONS OF SOCIAL GOALS ACHIEVEMENT |
|
Agnieszka Dul
WALKA O NARODZINY I WYTRWAŁOŚĆ NADZIEI (ŚWIADECTWO OSOBISTE W REFLEKSJI WOKÓŁ LEKTURY)
ON THE STRUGGLE FOR A NEW BIRTH OF CONSISTENT HOPE (PERSONAL TESTIMONY WITH REFLECTIONS FROM READINGS) |
|
Hanna Rudomska
ZACHOWANIA DZIECKA GŁUCHONIEWIDOMEGO Z AUTYZMEM – STUDIUM PRZYPADKU
BEHAVIOR OF THE AUTISTI CDEAF BLIND CHILD – A CASE STUDY |
|
Magdalena Prentka
ETIOLOGIA ZABURZEŃ TEORII UMYSŁU U OSÓB Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU. NEUROPOZNAWCZA INTERWENCJA TERAPEUTYCZNA
AETIOLOGY OF THEORY OF MIND DISORDERS FOR PEOPLE WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER. NEUROCOGNITIVE THERAPEUTIC INTERVENTION |
|
Monika Jaworska-Witkowska cz.1
HETEROTOPIE, ALLOTOPIE I ATOPOSY. O (NIE)MIEJSCACH KULTURY I TEKSTU I TRIUMFIE MYŚLENIA MIĘDZYPRZESTRZENNEGO
HETEROTOPOS, ALLOTOPOS AND ATOPOS – AS (NON)PLACES OF CULTURE AND TEXT WITH A VICTORY OF INTER-SPACE THINKING |
|
Monika Jaworska-Witkowska cz.2
HETEROTOPIE, ALLOTOPIE I ATOPOSY. O (NIE)MIEJSCACH KULTURY I TEKSTU I TRIUMFIE MYŚLENIA MIĘDZYPRZESTRZENNEGO
HETEROTOPOS, ALLOTOPOS AND ATOPOS – AS (NON)PLACES OF CULTURE AND TEXT WITH A VICTORY OF INTER-SPACE THINKING |
|
Monika Jaworska-Witkowska cz.3
HETEROTOPIE, ALLOTOPIE I ATOPOSY. O (NIE)MIEJSCACH KULTURY I TEKSTU I TRIUMFIE MYŚLENIA MIĘDZYPRZESTRZENNEGO
HETEROTOPOS, ALLOTOPOS AND ATOPOS – AS (NON)PLACES OF CULTURE AND TEXT WITH A VICTORY OF INTER-SPACE THINKING |
|
Monika Jaworska-Witkowska cz.4
HETEROTOPIE, ALLOTOPIE I ATOPOSY. O (NIE)MIEJSCACH KULTURY I TEKSTU I TRIUMFIE MYŚLENIA MIĘDZYPRZESTRZENNEGO
HETEROTOPOS, ALLOTOPOS AND ATOPOS – AS (NON)PLACES OF CULTURE AND TEXT WITH A VICTORY OF INTER-SPACE THINKING |
|
Małgorzata Muszyńska
PSYCHOANALITYCZNE UJĘCIE FORMY ESTETYCZNEJ WEDŁUG G.J. ROSE JAKO ZDROWOROZWOJOWE DOŚWIADCZENIE EDUKACYJNE
PSYCHOANALYTIC APPROACH TO AN AESTHETIC FORM AS A COMMON SENSE LEARNING EXPERIENCE ACCORDING TO GILBERT J. ROSE |
|
Małgorzata Muszyńska
„ESTETYKA MOŻLIWOŚCI” W JEJ KONKRETYZOWANYM OTWARCIU NA EFEKT „WIDZENIA BINOKULARNEGO” IRONICZNEGO ALEGORYKA
„AESTHETICS OF POTENTIALITY” IN ITS INSTANTIATED OPENING TO THE EFFECT OF „BINOCULAR VISION” OF AN IRONIC ALLEGORIST SUMMARY |
|
Jerzy Norbert Grzegorek cz.1
WYCHOWYWANIE DO TWÓRCZOŚCI PRZEZ SZTUKĘ. „O POTRZEBIE POSZUKIWANIA I TWORZENIA WARTOŚCI”
TEACHING FOR CREATIVITYTHROUGH ART. ‘IN SEARCHING SOME VALUES’ |
|
Jerzy Norbert Grzegorek cz.2
WYCHOWYWANIE DO TWÓRCZOŚCI PRZEZ SZTUKĘ.„O POTRZEBIE POSZUKIWANIA I TWORZENIA WARTOŚCI”
TEACHING FOR CREATIVITYTHROUGH ART. ‘IN SEARCHING SOME VALUES’ |
|
Marian Bybluk
KIERUNKI ROZWOJU ROSYJSKIEGO SYSTEMU EDUKACJI W XXI WIEKU
НАПРАВЛЕНИЯ РАЗВИТИЯ РОССИЙСКОЙ СИСТЕМЫ ОБРАЗОВАНИЯ В XXI ВЕКЕ |
|
Sławomir Pasikowski
TRIANGULACJA. OD GEODEZJI DO PRÓB PRZEKRACZANIA OGRANICZEŃ KONCEPTUALNYCH W METODOLOGII BADAŃ SPOŁECZNYCH
THE TRIANGULATION. FROM GEODESY TO ATTEMPT AT OVERCOMING OF CONCEPTUAL LIMITATIONS IN SOCIAL RESEARCH METHODOLOGY |
|
Monika Jaworska-Witkowska
MIĘDZY FILOZOFIĄ A PEDAGOGIKĄ – O NOWYCH HORYZONTACH BADAWCZYCH HUMANISTYKI
BETWEEN PHILOSOPHY AND PEDAGOGY – ABOUT NEW HORIZONS OF HUMANITIES RESEARCH |
|
Justyna Ratkowska-Pasikowska, Małgorzata Jarecka-Zyluk
ROLA NAUCZYCIELA, KULTURY I RODZINY W KONTEKŚCIE EDUKACJI SEKSUALNEJ
ROLE OF TEACHER, CULTURE AND THE FAMILY IN SEXUAL EDUCATION CONTEXT |
|
Marta Małecka
DZIKOŚĆ ŻYWIOŁOWOŚĆ PRZEMIANA ANTROPOLOGICZNE WĄTKI KOBIECOŚCI NA PODSTAWIE BIEGNĄCEJ Z WILKAMI CLARISSY PINKOLI ESTÈS
FEROCITY IMPULSIVENESS TRANSFORMATION ANTHROPOLOGICAL FEMININE THREADS BASED ON WOMEN WHO RUN WITH THE WOLVES BY CLARISSA PINKOLA ESTÉS |
|
Monika Jaworska-Witkowska cz.1
MONSTRA, POTWORY I DZIWOLĄGI. AUTORYTETY PODEJRZANE (Z) RÓŻNICY WYRODZONE(ANTROPOTECHNICZNY PROJEKT EDUKACJI RÓŻNICY)
MONSTERS, MONSTROSITIES AND FREAKS. SUSPICIOUS AUTHORITIES BORN (FROM) DIFFERENCE (ANTHROPOTECHNIC PROJECT OF EDUCATION OF DIFFERENCE |
|
Monika Jaworska-Witkowska cz.2
MONSTRA, POTWORY I DZIWOLĄGI. AUTORYTETY PODEJRZANE (Z) RÓŻNICY WYRODZONE(ANTROPOTECHNICZNY PROJEKT EDUKACJI RÓŻNICY)
MONSTERS, MONSTROSITIES AND FREAKS. SUSPICIOUS AUTHORITIES BORN (FROM) DIFFERENCE (ANTHROPOTECHNIC PROJECT OF EDUCATION OF DIFFERENCE) |
|
Monika Jaworska-Witkowska cz.3
MONSTRA, POTWORY I DZIWOLĄGI. AUTORYTETY PODEJRZANE (Z) RÓŻNICY WYRODZONE(ANTROPOTECHNICZNY PROJEKT EDUKACJI RÓŻNICY)
MONSTERS, MONSTROSITIES AND FREAKS. SUSPICIOUS AUTHORITIES BORN (FROM) DIFFERENCE (ANTHROPOTECHNIC PROJECT OF EDUCATION OF DIFFERENCE) |
|
Monika Jaworska-Witkowska cz.4
MONSTRA, POTWORY I DZIWOLĄGI. AUTORYTETY PODEJRZANE (Z) RÓŻNICY WYRODZONE(ANTROPOTECHNICZNY PROJEKT EDUKACJI RÓŻNICY)
MONSTERS, MONSTROSITIES AND FREAKS. SUSPICIOUS AUTHORITIES BORN (FROM) DIFFERENCE (ANTHROPOTECHNIC PROJECT OF EDUCATION OF DIFFERENCE) |
|
Jerzy N. Gregorek
O KSIĄŻCE MIROSŁAWY NOWAK-DZIEMIANOWICZ „WALKA O UZNANIE W NARRACJACH. JEDNOSTKA I WSPÓLNOTA W PROCESIE POSZUKIWANIA TOŻSAMOŚCI” ISTOTNYCH RZECZY KILKA I UZNANIU BEZ WALKI
A REVIEW OF A BOOKTITLED „WALKA O UZNANIE W NARRACJACH. JEDNOSTKA I WSPÓLNOTA W PROCESIE POSZUKIWANIA TOŻSAMOŚCI” BY MIROSŁAWA NOWAK DZIEMIANOWICZ A FEW ESSENTIAL THINGS AND RECOGNITION WITHOUT A STRUGGLE |