Rocznik Naukowy AKP w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji

Strona w języku angielskim

Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji nr 10

Spis Treści
Monika Jaworska-Witkowska
MIĘDZY KULTURĄ I EDUKACJĄ. SŁOWO OD REDAKCJI
Lech Witkowski
TERRORYZM I UCIEKINIERZY: MŁODZI I EDUKACJA. O PUŁAPKACH ADAPTACJI DO ŚWIATA
Jarosław Korczak
CHARAKTERYSTYKA INDYWIDUALNYCH MODELI ADAPTACJI JEDNOSTEK DO ZMIENNYCH WARUNKÓW REALIZACJI CELÓW SPOŁECZNYCH
CHARACTERISTICS OF INDIVIDUAL ADAPTATION OF INDIVIDUALS TO THE CHANGING CONDITIONS OF SOCIAL GOALS ACHIEVEMENT
Agnieszka Dul
WALKA O NARODZINY I WYTRWAŁOŚĆ NADZIEI (ŚWIADECTWO OSOBISTE W REFLEKSJI WOKÓŁ LEKTURY)
ON THE STRUGGLE FOR A NEW BIRTH OF CONSISTENT HOPE (PERSONAL TESTIMONY WITH REFLECTIONS FROM READINGS)
Hanna Rudomska
ZACHOWANIA DZIECKA GŁUCHONIEWIDOMEGO Z AUTYZMEM – STUDIUM PRZYPADKU
BEHAVIOR OF THE AUTISTI CDEAF BLIND CHILD – A CASE STUDY
Magdalena Prentka
ETIOLOGIA ZABURZEŃ TEORII UMYSŁU U OSÓB Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU. NEUROPOZNAWCZA INTERWENCJA TERAPEUTYCZNA
AETIOLOGY OF THEORY OF MIND DISORDERS FOR PEOPLE WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER. NEUROCOGNITIVE THERAPEUTIC INTERVENTION
Monika Jaworska-Witkowska cz.1
HETEROTOPIE, ALLOTOPIE I ATOPOSY. O (NIE)MIEJSCACH KULTURY I TEKSTU I TRIUMFIE MYŚLENIA MIĘDZYPRZESTRZENNEGO
HETEROTOPOS, ALLOTOPOS AND ATOPOS – AS (NON)PLACES OF CULTURE AND TEXT WITH A VICTORY OF INTER-SPACE THINKING
Monika Jaworska-Witkowska cz.2
HETEROTOPIE, ALLOTOPIE I ATOPOSY. O (NIE)MIEJSCACH KULTURY I TEKSTU I TRIUMFIE MYŚLENIA MIĘDZYPRZESTRZENNEGO
HETEROTOPOS, ALLOTOPOS AND ATOPOS – AS (NON)PLACES OF CULTURE AND TEXT WITH A VICTORY OF INTER-SPACE THINKING
Monika Jaworska-Witkowska cz.3
HETEROTOPIE, ALLOTOPIE I ATOPOSY. O (NIE)MIEJSCACH KULTURY I TEKSTU I TRIUMFIE MYŚLENIA MIĘDZYPRZESTRZENNEGO
HETEROTOPOS, ALLOTOPOS AND ATOPOS – AS (NON)PLACES OF CULTURE AND TEXT WITH A VICTORY OF INTER-SPACE THINKING
Monika Jaworska-Witkowska cz.4
HETEROTOPIE, ALLOTOPIE I ATOPOSY. O (NIE)MIEJSCACH KULTURY I TEKSTU I TRIUMFIE MYŚLENIA MIĘDZYPRZESTRZENNEGO
HETEROTOPOS, ALLOTOPOS AND ATOPOS – AS (NON)PLACES OF CULTURE AND TEXT WITH A VICTORY OF INTER-SPACE THINKING
Małgorzata Muszyńska
PSYCHOANALITYCZNE UJĘCIE FORMY ESTETYCZNEJ WEDŁUG G.J. ROSE JAKO ZDROWOROZWOJOWE DOŚWIADCZENIE EDUKACYJNE
PSYCHOANALYTIC APPROACH TO AN AESTHETIC FORM AS A COMMON SENSE LEARNING EXPERIENCE ACCORDING TO GILBERT J. ROSE
Małgorzata Muszyńska
„ESTETYKA MOŻLIWOŚCI” W JEJ KONKRETYZOWANYM OTWARCIU NA EFEKT „WIDZENIA BINOKULARNEGO” IRONICZNEGO ALEGORYKA
„AESTHETICS OF POTENTIALITY” IN ITS INSTANTIATED OPENING TO THE EFFECT OF „BINOCULAR VISION” OF AN IRONIC ALLEGORIST SUMMARY
Jerzy Norbert Grzegorek cz.1
WYCHOWYWANIE DO TWÓRCZOŚCI PRZEZ SZTUKĘ. „O POTRZEBIE POSZUKIWANIA I TWORZENIA WARTOŚCI”
TEACHING FOR CREATIVITYTHROUGH ART. ‘IN SEARCHING SOME VALUES’
Jerzy Norbert Grzegorek cz.2
WYCHOWYWANIE DO TWÓRCZOŚCI PRZEZ SZTUKĘ.„O POTRZEBIE POSZUKIWANIA I TWORZENIA WARTOŚCI”
TEACHING FOR CREATIVITYTHROUGH ART. ‘IN SEARCHING SOME VALUES’
Marian Bybluk
KIERUNKI ROZWOJU ROSYJSKIEGO SYSTEMU EDUKACJI W XXI WIEKU
НАПРАВЛЕНИЯ РАЗВИТИЯ РОССИЙСКОЙ СИСТЕМЫ ОБРАЗОВАНИЯ В XXI ВЕКЕ
Sławomir Pasikowski
TRIANGULACJA. OD GEODEZJI DO PRÓB PRZEKRACZANIA OGRANICZEŃ KONCEPTUALNYCH W METODOLOGII BADAŃ SPOŁECZNYCH
THE TRIANGULATION. FROM GEODESY TO ATTEMPT AT OVERCOMING OF CONCEPTUAL LIMITATIONS IN SOCIAL RESEARCH METHODOLOGY
Monika Jaworska-Witkowska
MIĘDZY FILOZOFIĄ A PEDAGOGIKĄ – O NOWYCH HORYZONTACH BADAWCZYCH HUMANISTYKI
BETWEEN PHILOSOPHY AND PEDAGOGY – ABOUT NEW HORIZONS OF HUMANITIES RESEARCH
Justyna Ratkowska-Pasikowska, Małgorzata Jarecka-Zyluk
ROLA NAUCZYCIELA, KULTURY I RODZINY W KONTEKŚCIE EDUKACJI SEKSUALNEJ
ROLE OF TEACHER, CULTURE AND THE FAMILY IN SEXUAL EDUCATION CONTEXT
Marta Małecka
DZIKOŚĆ ŻYWIOŁOWOŚĆ PRZEMIANA ANTROPOLOGICZNE WĄTKI KOBIECOŚCI NA PODSTAWIE BIEGNĄCEJ Z WILKAMI CLARISSY PINKOLI ESTÈS
FEROCITY IMPULSIVENESS TRANSFORMATION ANTHROPOLOGICAL FEMININE THREADS BASED ON WOMEN WHO RUN WITH THE WOLVES BY CLARISSA PINKOLA ESTÉS
Monika Jaworska-Witkowska cz.1
MONSTRA, POTWORY I DZIWOLĄGI. AUTORYTETY PODEJRZANE (Z) RÓŻNICY WYRODZONE(ANTROPOTECHNICZNY PROJEKT EDUKACJI RÓŻNICY)
MONSTERS, MONSTROSITIES AND FREAKS. SUSPICIOUS AUTHORITIES BORN (FROM) DIFFERENCE (ANTHROPOTECHNIC PROJECT OF EDUCATION OF DIFFERENCE
Monika Jaworska-Witkowska cz.2
MONSTRA, POTWORY I DZIWOLĄGI. AUTORYTETY PODEJRZANE (Z) RÓŻNICY WYRODZONE(ANTROPOTECHNICZNY PROJEKT EDUKACJI RÓŻNICY)
MONSTERS, MONSTROSITIES AND FREAKS. SUSPICIOUS AUTHORITIES BORN (FROM) DIFFERENCE (ANTHROPOTECHNIC PROJECT OF EDUCATION OF DIFFERENCE)
Monika Jaworska-Witkowska cz.3
MONSTRA, POTWORY I DZIWOLĄGI. AUTORYTETY PODEJRZANE (Z) RÓŻNICY WYRODZONE(ANTROPOTECHNICZNY PROJEKT EDUKACJI RÓŻNICY)
MONSTERS, MONSTROSITIES AND FREAKS. SUSPICIOUS AUTHORITIES BORN (FROM) DIFFERENCE (ANTHROPOTECHNIC PROJECT OF EDUCATION OF DIFFERENCE)
Monika Jaworska-Witkowska cz.4
MONSTRA, POTWORY I DZIWOLĄGI. AUTORYTETY PODEJRZANE (Z) RÓŻNICY WYRODZONE(ANTROPOTECHNICZNY PROJEKT EDUKACJI RÓŻNICY)
MONSTERS, MONSTROSITIES AND FREAKS. SUSPICIOUS AUTHORITIES BORN (FROM) DIFFERENCE (ANTHROPOTECHNIC PROJECT OF EDUCATION OF DIFFERENCE)
Jerzy N. Gregorek
O KSIĄŻCE MIROSŁAWY NOWAK-DZIEMIANOWICZ „WALKA O UZNANIE W NARRACJACH. JEDNOSTKA I WSPÓLNOTA W PROCESIE POSZUKIWANIA TOŻSAMOŚCI” ISTOTNYCH RZECZY KILKA I UZNANIU BEZ WALKI
A REVIEW OF A BOOKTITLED „WALKA O UZNANIE W NARRACJACH. JEDNOSTKA I WSPÓLNOTA W PROCESIE POSZUKIWANIA TOŻSAMOŚCI” BY MIROSŁAWA NOWAK DZIEMIANOWICZ A FEW ESSENTIAL THINGS AND RECOGNITION WITHOUT A STRUGGLE

 

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  [email protected]