Rocznik Naukowy AKP w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji

Strona w języku angielskim

Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji nr 11

SPIS TREŚCI

Spis treści
Spis treści

 

1 WYKŁADY OTWIERAJĄCE

Lech Witkowski
Estetyka versus aksjologia w ujęciu krytyczno-epistemologicznym teorii i praktyki kulturowej/społecznej
Krzysztof Maliszewski
Przebudzenie pragnienia- fantazmatyczny wymiar aksjologii pedagogicznej

2.EGZYSTENCJA LUDZKA JAKO WYZWANIE PEDAGOGICZNE Z ESTETYKĄ W TLE JAKO ONTOLOGIĄ/ ANTROPOLOGIĄ

Monika Jaworska-Witkowska
Ambiwalencje wstrętu. O nienasyceniu wymiotu w dwubiegunowych inkluzjach J.Kristevej i J.P.Sartre'a dla pedagogiki
Tomasz Olchanowski
Persona i cień w epoce wiktoriańskiej i w ponowoczesności. Jungowska analiza zachodnioeuropejskiej hipokryzji
Teresa Wilk
Obrazy odczuwalne-czyli kultura i sztuka wobec niepokojów społecznych
Aneta Rogalska-Marasińska
Kształtowanie trzeciej natury ludzkiej wychowanka poprzez edukacje międzykulturową
Julita Orzelska
W trosce o człowieka w odsłonie Tomasa Mertona, Abrahama Joshuy Heschela i Paula Tillicha
Marta Anna Sałapata
Życie człowieka w cieniu skrzydeł Thanatosa, czyli rozwojowe zmagania ze śmiercią

3. PRZESTRZENIE, MIEJSCA I OBIEKTY: KSIĄŻKA-MUZEUM-OBRAZ

Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz
Sztuka przyjazna człowiekowi. Świat sztuki współczesnej-świat odbiorcy.Próba porozumienia
Anna Józeficz
Wartości edukacyjne współczesnej prozy dziecięco-młodzieżowej w kontekście problemów dziecka osamotnionego
Renata Pater
Edukacja estetyczna w permanentnym rozwoju osobowości. Działania edukacyjne muzeów i centrów nauki
Jolanta Skutnik
Między zachwytem a oddźwiękiem- oznaczenie autentyzmu w edukacji muzealnej
Bożena Stawowska- Jundziłł
Edukacyjne wartości sztuki- Aksjologiczny wymiar malarstwa polskiego XIX/XX wieku ( wybrane przykłady )

4. KINO I MUZYKA- MIĘDZY ESTETYKĄ I PEDAGOGIKĄ

Wojciech Siwiak
Matrix i pół-Matrix czyli rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona jako wyzwania dla tożsamości, kultury, sztuki i edukacji
Alicja Tupieka -Buszmak
Człowiek, świat wartości a współczesny obraz edukacji muzycznej. Konfrontacje- wyzwania- kierunki zmiany
Jarosław Chaciński
Etos i gra w "Ogólnym wychowania muzycznym" Eberharda Preussnera na tle niektórych nurtów filozoficznych i pedagogicznych
Rafał Majzner
Zadania nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w zakresie kształtowania i rozwijania kultury muzycznej dzieci

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  [email protected]