Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji nr 11
SPIS TREŚCI
Spis treści Spis treści |
1 WYKŁADY OTWIERAJĄCE
Lech Witkowski
Estetyka versus aksjologia w ujęciu krytyczno-epistemologicznym teorii i praktyki kulturowej/społecznej
Krzysztof Maliszewski
Przebudzenie pragnienia- fantazmatyczny wymiar aksjologii pedagogicznej
2.EGZYSTENCJA LUDZKA JAKO WYZWANIE PEDAGOGICZNE Z ESTETYKĄ W TLE JAKO ONTOLOGIĄ/ ANTROPOLOGIĄ
Monika Jaworska-Witkowska
Ambiwalencje wstrętu. O nienasyceniu wymiotu w dwubiegunowych inkluzjach J.Kristevej i J.P.Sartre'a dla pedagogiki
Tomasz Olchanowski
Persona i cień w epoce wiktoriańskiej i w ponowoczesności. Jungowska analiza zachodnioeuropejskiej hipokryzji
Teresa Wilk
Obrazy odczuwalne-czyli kultura i sztuka wobec niepokojów społecznych
Aneta Rogalska-Marasińska
Kształtowanie trzeciej natury ludzkiej wychowanka poprzez edukacje międzykulturową
Julita Orzelska
W trosce o człowieka w odsłonie Tomasa Mertona, Abrahama Joshuy Heschela i Paula Tillicha
Marta Anna Sałapata
Życie człowieka w cieniu skrzydeł Thanatosa, czyli rozwojowe zmagania ze śmiercią
3. PRZESTRZENIE, MIEJSCA I OBIEKTY: KSIĄŻKA-MUZEUM-OBRAZ
Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz Sztuka przyjazna człowiekowi. Świat sztuki współczesnej-świat odbiorcy.Próba porozumienia |
|
Anna Józeficz Wartości edukacyjne współczesnej prozy dziecięco-młodzieżowej w kontekście problemów dziecka osamotnionego |
|
Renata Pater Edukacja estetyczna w permanentnym rozwoju osobowości. Działania edukacyjne muzeów i centrów nauki |
|
Jolanta Skutnik Między zachwytem a oddźwiękiem- oznaczenie autentyzmu w edukacji muzealnej |
|
Bożena Stawowska- Jundziłł Edukacyjne wartości sztuki- Aksjologiczny wymiar malarstwa polskiego XIX/XX wieku ( wybrane przykłady ) |
4. KINO I MUZYKA- MIĘDZY ESTETYKĄ I PEDAGOGIKĄ
Wojciech Siwiak Matrix i pół-Matrix czyli rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona jako wyzwania dla tożsamości, kultury, sztuki i edukacji |
|
Alicja Tupieka -Buszmak Człowiek, świat wartości a współczesny obraz edukacji muzycznej. Konfrontacje- wyzwania- kierunki zmiany |
|
Jarosław Chaciński Etos i gra w "Ogólnym wychowania muzycznym" Eberharda Preussnera na tle niektórych nurtów filozoficznych i pedagogicznych |
|
Rafał Majzner Zadania nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w zakresie kształtowania i rozwijania kultury muzycznej dzieci |