Rocznik Naukowy AKP w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji

Strona w języku angielskim

Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji nr 14

SPIS TREŚCI

Strona tytułowa
Spis treści

W STRONĘ EKOLOGII UMYSŁU

Tadeusz Kobierzycki, Filip Maj
Karol Szymanowski`s opera King Roger – individuation, erotic transgression and musical aesthetics
Grzegorz Hetman
O kryzysie globalnym w świetle teorii dezintegracji pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego i teorii inteligencji emocjonalnej
Małgorzata Muszyńska
Partnerstwo sztuki i edukacji – inspiracje i propozycje programowe

TROSKA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ I ZDROWIE

Hanna Rudomska
Segregacyjna integracja czy integracyjna segregacja - rozważania na temat edukacji i rewalidacji dzieci z dysfunkcją wzroku
Jerzy Norbert Grzegorek
Kultura taneczna osób niepełnosprawnych. Próba zdefiniowania
Małgorzata Kaliszewska
W trosce o obszar pedagogiki zdrowia. Drugi głos w dyskusji

REFLEKSYJNOŚĆ W DZIAŁANIU

Marcin Kania
W stronę funkcjonalnej filozofii tańca (od J. Locke’a do W. Witwickiego i R. Langego)
Magdalena Archacka
Debatując o praktyce. Refleksje na marginesie sympozjum międzypokoleniowego - próba podsumowania
Kinga Majchrzak-Ptak
Humanistyczna wizja edukacji akademickiej a krytyczno-emancypacyjny paradygmat kształcenia studentów
Marta Małecka
Wstęp do wolności, czyli program społecznej animacji osób opuszczających jednostki penitencjarne. Refleksje po zakończeniu projektu

 

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  [email protected]