Rocznik Naukowy AKP w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji

Strona w języku angielskim

Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji nr 9

SPIS TREŚCI

Spis treści
Spis treści

Wstęp

Wstęp

1 O POTRZEBIE PRAKTYKI I POLITYKI POSTPENITENCJARNEJ

Lech Witkowski
Memoriał w sprawie wspierania oddolnych inicjatyw społecznych w rewitalizacji systemowej polityki postpenitencjarnej RP "dziesięć tez"
Lech Witkowski
Aneks: Komentarz do memoriału postpenitencjarnego po dwóch latach

2.W STRONĘ GŁĘBOKIEJ EKOLOGII KULTURY

Marek Rębierz
Pedagogiczny potencjał i edukacyjne wyzwania krytycznej ekologii- o dwoistości pedagogiczno-ekologicznych tropów papieża Franciszka w kontekście pedagogicznego przesłania Heleny Radlińskiej
Monika Jaworska-Witkowska
Jung i edukacja

Pedagogika między archetypem a duchowym przebudzeniem
Галина Тарасенко
РОЛЬ ИСКУССТВА В ФОРМИРОВАНИИ ЭКОЛОГИЧЕСКОЙ КУЛЬТУРЫ ЛИЧНОСТИ

ЭКОЛОГИЧЕСКАЯ ПАРАДИГМА РАЗВИТИЯ КУЛЬТУРНО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ПРОЦЕССОВ

3. O INSTYTUCJACH KULTURY I EDUKACJI

Iwona Waszkiewicz
Dlaczego przystąpiono do opracowania strategii?
Jerzy Norbert Grzegorek
Animacja kultury jako wyzwanie pedagogiczne rezyduów tożsamości w pasji i praktyce akademickiej

4. SZTUKA I MYŚLENIE PEDAGOGICZNE

Małgorzata Muszyńska
Kultura i etyka w rozwoju moralnym na przykładzie procesu alegoryzacji
Oksana Derkach
An educate potention of art- pedagogy and features of its realization is in the conditions of educational space of primary school Ukraine
Marta Hartenberger
КУЛЬТУРНО-ЯЗЫКОВОЙ ОБРАЗ ФЕИ В КОМПЬЮТЕРНЫХ ИГРАХ

5. CIAŁO JAKO WYMIAR PODMIOTOWY CZŁOWIEKA

Przemysław Gorzelak
Ciało w okowach (o proksemice przestrzeni więziennej)
Marta Małecka, Monika Staszewicz
Idea edukacji cielesnej w cyklu życia człowieka - postulat integralności
Sławomir Pasikowski
Gender, sexual orientation and attribution of power in relation to academic teacher by polish students

RECENZJE

Recenzje

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  [email protected]