Największa niepubliczna uczelnia w Bydgoszczy

Strona w języku angielskim Strona w języku rosyjskim Strona w języku ukraińskim

Rekrutacja na wyjazdy zagraniczne

 REKRUTACJA NA WYJAZDY W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+ W ROKU AKADEMICKIM 2023/2024:

 
Zasady rekrutacji nauczycieli akademickich Akademii Kujawsko-Pomorskiej na wyjazdy zagraniczne w roku akademickim 2023/2024
  1. Nauczyciel akademicki ubiegający się o wyjazd w ramach programu Erasmus+ winien spełniać kryterium formalne, jakim jest łącząca go z Akademią Kujawsko-Pomorską (dalej: AKP) umowa o pracę lub umowa cywilno-prawna.
  2. Rekrutacji na wyjazdy zagraniczne nauczycieli akademickich dokonuje Centrum Współpracy z Zagranicą AKP (dalej: CWZ AKP).
  3. Nauczyciel zainteresowany wyjazdem w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych lub w celach szkoleniowych w zagranicznych uczelniach partnerskich składa Formularz Zgłoszeniowy oraz Indywidualny Program Nauczania (Staff Mobility For Teaching Mobility Agreement) lub Indywidualny Program Szkolenia (Staff Mobility For Training Mobility Agreement) w CWZ AKP. Wzory dokumentów stanowią odpowiednio załączniki nr 3 i nr 4 do niniejszych zasad.
  4. Podstawą kwalifikacji nauczyciela na wyjazd w programie Erasmus+ jest ocena Indywidualnego Programu Nauczania lub Indywidualnego Programu Szkolenia, które ustalane są z instytucją przyjmującą.
  5. Kryteriami, które bierze się pod uwagę w postępowaniu kwalifikacyjnym są:
    1) doświadczenie dydaktyczne;
    2) swoboda prowadzenia zajęć dydaktycznych w języku wykładowym uczelni przyjmującej;
    3) kandydatury pracowników etatowych są traktowane priorytetowo;
    4) pierwszeństwo przy kwalifikacji na wyjazdy pracowników spełniających w równym stopniu kryteria jakościowe mają osoby wyjeżdżające po raz pierwszy.
  6. Formularz Zgłoszeniowy składany przez kandydata, w ramach postępowania komisji kwalifikacyjnej opiniowany jest przez osobę odpowiedzialną na Uczelni za koordynowanie Programu Erasmus+, Dziekana danego wydziału Uczelni lub Dyrektora Instytutu / innej jednostki organizacyjnej, Prorektora ds. Ekonomicznych i Współpracy Międzynarodowej oraz przez Prezydenta, a następnie podlega zatwierdzeniu przez Rektora.
  7. O zakwalifikowaniu na wyjazd kandydat informowany jest przez osobę odpowiedzialną w Uczelni  za koordynację współpracy z zagranicą. W razie negatywnej decyzji, nauczycielowi przysługuje prawo złożenia wniosku o ponowne rozpoznanie sprawy w ciągu 7 dni od dnia doręczenia decyzji.
  8. Wysokość kwoty przeznaczonej na realizację wyjazdu jest określana według stawek opublikowanych przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ na dany rok akademicki.
  9. Terminy zgłoszeń oraz listę uczelni partnerskich Uczelnia podaje na swojej stronie internetowej.         
  10. W zakresie nieuregulowanym w niniejszych Zasadach zastosowanie znajdują regulacje ponad-uczelniane dotyczące programu Erasmus+, postanowienia umów międzyuczelnianych, w ramach których realizowany jest wyjazd nauczyciela oraz umowa zawarta pomiędzy AKP w Bydgoszczy a nauczycielem akademickim, który pomyślnie przeszedł proces rekrutacji.
  11. Uczelnia prowadzi rekrutację na wyjazdy zagraniczne do dnia 30.09.2023, a jeśli pozostaną wolne miejsca na wyjazdy, to pozostała rekrutacja odbywać się będzie w trybie ciągłym.

Formularz zgłoszeniowy dla Nauczyciela Akademinickiego

 
 
 
 Zasady rekrutacji studentów Akademii Kujawsko-Pomorskiej na wyjazdy zagraniczne w roku akademickim 2023/2024 
  1. Rekrutacji na wyjazdy na studia i praktyki zagraniczne dokonuje Centrum Współpracy z Zagranicą AKP.
  2. O wyjazd na studia lub praktykę za granicą mogą ubiegać się osoby, które:
    a.) są studentami co najmniej drugiego roku studiów Akademii Kujawsko-Pomorskiej , z zastrzeżeniem ust. 3, i nie przebywają na urlopie dziekańskim (wymóg ten dotyczy wyjazdów na studia);
    b.) znają wymagany język obcy w stopniu umożliwiającym odbywanie studiów lub praktyki za granicą;
    c.) osiągnęły co najmniej dobrą średnią ocen z dotychczasowego toku studiów.
  3. Wymóg, o którym mowa w ust. 2 pkt a. nie dotyczy studentów, którzy po ukończeniu studiów pierwszego stopnia w Akademii Kujawsko-Pomorskiej Szkole kontynuują naukę w AKP w celu uzyskania tytułu magistra. W takim przypadku student pierwszego roku studiów drugiego stopnia może ubiegać się o wyjazd na studia lub praktykę za granicą, o ile spełnia wszystkie przesłanki wymagane do zakwalifikowania studenta do wyjazdu, w tym przede wszystkim w zakresie znajomości języka obcego oraz dobrych wyników w nauce. Przy weryfikacji osiągnięć w nauce studenta pierwszego roku studiów magisterskich, bierze się pod uwagę również oceny uzyskane przez niego w ramach studiów pierwszego stopnia.
  4. Osoby zainteresowane wyjazdem zobowiązane są złożyć w Centrum Współpracy z Zagranicą AKP następujące dokumenty:
    1. wypełniony Formularz Zgłoszeniowy (dostępny na stronie internetowej Uczelni oraz w Centrum Współpracy z Zagranicą AKP), którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszych Zasad;
    2. CV i list motywacyjny w wymaganym języku obcym w przypadku chęci wyjazdu na praktykę zagraniczną (wersja pisemna i elektroniczna przesłana na adres e-mail: internationaloffice@AKP.edu.pl);
    3. odpowiedni certyfikat potwierdzający znajomość języka obcego (osoba, która nie posiada certyfikatu zobowiązana jest zdać test językowy podczas postępowania kwalifikacyjnego).
  5. Kryteriami, które bierze się pod uwagę w postępowaniu kwalifikacyjnym są przede wszystkim:
    1. średnia ocen za ostatni ukończony rok studiów,
    2. znajomość właściwego języka obcego oraz poziom jego znajomości,
    3. działalność organizacyjna (np. w ramach Samorządu Studenckiego).
  6. Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadza Komisja Kwalifikacyjna, która dokonuje preselekcji na podstawie dokumentów złożonych przez studenta oraz selekcji na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej. W przypadku większej liczby osób zakwalifikowanych niż przewidziana liczba miejsc, sporządza się listę rezerwową kandydatów. Protokół postępowania kwalifikacyjnego stanowi załącznik nr 2 do niniejszych zasad.
  7. O zakwalifikowaniu na wyjazd kandydat informowany jest przez osobę odpowiedzialną w Uczelni  za koordynację współpracy z zagranicą (sekretarz Komisji). W razie negatywnej decyzji, Studentowi przysługuje odwołanie od decyzji Komisji Kwalifikacyjnej w ciągu 7 dni od dnia jej doręczenia kandydatowi.
  8. Terminy zgłoszeń na wyjazdy zagraniczne oraz lista uczelni partnerskich są dostępne na stronie internetowej Uczelni oraz w gablotach informacyjnych rozmieszczonych na terenie Uczelni.
  9. Uczelnia prowadzi rekrutację na wyjazdy zagraniczne Studentów w trybie ciągłym do momentu wyczerpania się dostępnej puli wyjazdów z programu Erasmus+ na dany rok akademicki.
  10. Wysokość kwoty przeznaczonej na realizację wyjazdu jest określana według stawek opublikowanych przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ na dany rok akademicki.
  11. W zakresie nieuregulowanym w niniejszych Zasadach zastosowanie znajdują regulacje ponad-uczelniane dotyczące programu Erasmus+, postanowienia umów międzyuczelnianych, w ramach których realizowany jest wyjazd studenta oraz umowa zawarta pomiędzy AKP w Bydgoszczy a studentem, który pomyślnie przeszedł proces rekrutacji.
 
 
 
Zasady rekrutacji pracowników Akademii Kujawsko-Pomorskiej niebędących nauczycielami akademickimi na wyjazdy zagraniczne w roku akademickim 2023/2024
  1. Pracownik niebędący nauczycielem akademickim ubiegający się o wyjazd w ramach Programu Erasmus+ winien spełniać kryterium formalne, jakim jest łącząca go z Akademią Kujawsko-Pomorską (dalej: AKP) umowa o pracę lub umowa cywilno-prawna.
  2. Rekrutacji na wyjazdy zagraniczne pracowników, o których mowa w pkt. 1 dokonuje Centrum Współpracy z Zagranicą AKP (dalej: CWZ AKP).
  3. Pracownik zainteresowany wyjazdem w celach szkoleniowych w zagranicznych uczelniach partnerskich składa Formularz Zgłoszeniowy oraz Indywidualny Program Szkolenia (Staff Mobility For Training Mobility Agreement ) w CWZ AKP. Wzory dokumentów stanowią odpowiednio załączniki nr 1 i 3 do niniejszych Zasad.
  4. Podstawą kwalifikacji pracownika na wyjazd w programie Erasmus+ jest ocena Indywidualnego Programu Szkolenia, który podlega uzgodnieniu z instytucją przyjmującą. Indywidualny Program Szkolenia określa zakładane cele szkolenia, harmonogram pracy oraz oczekiwane rezultaty.
  5. Kryteriami, które będą brane pod uwagę w procesie kwalifikacyjnym są:
    1) doświadczenie zawodowe i staż pracy;
    2) swoboda komunikacji w języku instytucji przyjmującej;
    3) priorytetowo są traktowane osoby wykonujące obowiązki na podstawie umowy o pracę (pełnoetatowi);
    4) pierwszeństwo przy kwalifikacji na wyjazdy pracowników, spełniających w równym stopniu kryteria jakościowe, mają osoby wyjeżdżające po raz pierwszy;
    5) wyjazdy powinny wpisywać się w plan podnoszenia kompetencji zawodowych pracowników uczelni.
  6. O zakwalifikowaniu na wyjazd kandydat informowany jest przez osobę odpowiedzialną na Uczelni za koordynowanie współpracy z zagranicą. Pracownikowi przysługuje prawo złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy w ciągu 7 dni od dnia doręczenia decyzji kandydatowi.
  7. Wysokość kwoty przeznaczonej na realizację wyjazdu jest określana według stawek opublikowanych przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ na dany rok akademicki.
  8. Terminy zgłoszeń na wyjazdy zagraniczne oraz lista instytucji partnerskich znajdują się na stronie internetowej Uczelni.
  9. W zakresie nieuregulowanym w niniejszych Zasadach zastosowanie znajdują regulacje ponaduczelniane dotyczące programu Erasmus+, postanowienia umów międzyuczelnianych, w ramach których realizowany jest wyjazd pracownika oraz umowa zawarta pomiędzy AKP w Bydgoszczy a pracownikiem, który pomyślnie przeszedł proces rekrutacji.
  10. Uczelnia prowadzi rekrutację na wyjazdy zagraniczne do dnia 30.09.2023, a jeśli pozostaną wolne miejsca na wyjazdy, to pozostała rekrutacja odbywać się będzie w trybie ciągłym. 

 

 

Zasady finansowania wyjazdów zagranicznych w ramach Programu Erasmus+  w  Akademii Kujawsko-Pomorskiej w roku akademickim 2023/2024

 

  1. Stypendium wypłacane z budżetu Programu Erasmus+ pozwala na pokrycie dodatkowych kosztów związanych z wyjazdem i pobytem za granicą. Stypendium ma charakter uzupełniający.
  2. Kwota stypendium jest uzależniona od:
    a) wysokości grantu otrzymanego przez Akademię Kujawsko-Pomorską (dalej: AKP) z Narodowej Agencji Programu Erasmus+,

    b) długości pobytu za granicą, rozliczanego z dokładnością do 1 dnia,

    c) stawek obowiązujących dla studentów i pracowników, ustalonych przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ na dany rok akademicki dla poszczególnych krajów.
  3. Komunikaty Narodowej Agencji Programu Erasmus+ dotyczący wysokości stawek obowiązujących w roku 2023/2024 (Zasady alokacji dofinansowania dla projektów mobilności w sektorze szkolnictwa wyższego w programie Erasmus+ dla konkursu wniosków 2023) przy wyjazdach do poszczególnych grup krajów docelowych stanowi Załącznik nr 1 do niniejszych Zasad.
  4. Uczestnik mobilności - wyjeżdżający w ramach umowy finansowej KA131 może wnioskować o przyznanie zwiększonej stawki ryczałtowej na koszty podróży ekologicznej (green travel), jeżeli odbywa większą część podróży (co najmniej 51% w dwie strony) ekologicznymi/niskoemisyjnymi/zrównoważonymi środkami transportu. Uznawanymi w programie Erasmus+ ekologicznymi środkami komunikacji są: autobus, pociąg, rower, carpooling – wspólna podróż osób na tej samej trasie, w tym samym celu, samochodem jednego ze współpasażerów. Podróż: samolotem, statkiem (łodzią, promem), samochodem (jednoosobowo), motocyklem nie jest ekologiczną podróżą. Green travel nie jest opcją przyznawaną uczestnikowi automatycznie. Pracownik wnioskuje do instytucji wysyłającej o przyznanie kwoty/zwiększonej stawki z tytułu green Ravel przed mobilnością, deklarując opcję realizacji podróży na zasadzie green Travel – oświadczenie o planie skorzystania z niskoemisyjnych środków transportu stanowi Załącznik nr 2 do niniejszych Zasad, o oświadczenie potwierdzające odbycie podróży stanowi Załącznik nr 3 do niniejszych Zasad.
  5. Osoby niepełnosprawne z udokumentowanym stopniem niepełnosprawności, mogą ubiegać się o dodatkowe fundusze pochodzące ze specjalnego funduszu przeznaczonego dla osób niepełnosprawnych. Wnioski o dodatkowe fundusze będą składane do Narodowej Agencji Programu Erasmus+. Dodatkowo przyznana kwota dofinansowania będzie rozliczana jako koszty rzeczywiste, czyli wymagające udokumentowania w postaci dowodów finansowych.
  6. W przypadku wykładowców i pracowników wypłacane są: ryczałt na podróż, zgodnie z wyliczeniem kilometrów kalkulatorem odległości oraz stawkami ryczałtowymi opublikowanymi przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ (Akcja 1. Mobilność – szkolnictwo wyższe) a także wsparcie indywidualne (dzienna stawka zgodna ze stawkami opublikowanymi przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ na dany rok).
  7. Zasady wypłacania stypendium (forma, sposób płatności, ilość rat itd.) ustalane są przed wyjazdem i ujęte w umowie zawieranej pomiędzy beneficjentem a AKP.
  8. W przypadku wyjazdów studentów dopuszcza się możliwość przedłużenia pobytu za granicą. W takim przypadku konieczne jest złożenie pisemnego wniosku, który winien być zaopiniowany przez Dziekana danego wydziału oraz zatwierdzony przez Prorektora ds. Kształcenia i Studentów. Zmiany terminów wymagają podpisania aneksu do umowy pomiędzy studentem a uczelnią oraz podpisania kolejnego Porozumienia o programie zajęć lub Porozumienia o programie praktyki.
  9. Wypłata stypendium, w przypadku przedłużenia pobytu, jest uzależniona od wysokości środków przyznanych na ten cel AKP przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ na dany rok akademicki.
  10. Podstawą rozliczenia otrzymanego stypendium jest realizacja postanowień szczegółowych, zawartych w umowie pomiędzy beneficjentem a AKP.
  11. Niedopełnienie formalności stanowi podstawę rozwiązania umowy i żądania zwrotu stypendium.

 

 

 

 

    Kujawsko-Pomorska Szkołą Wyższa w Bydgoszczy docenia i motywuje pracowników zarówno naukowych jak i administracyjnych uczestniczących w mobilności. Światowy wymiar nauki, jej internacjonalizacja to jeden z priorytetów strategicznych rozwoju Uczelni. Dzięki uczestnictwu w programie Erasmus +, transfer dobrych praktyk i innowacji w ponadnarodowym obszarze, nabrał realnego wymiaru. Współpracując z zagranicznymi partnerami i doceniając mobilność kadry akademickiej przyczyniamy się do intensyfikacji umiędzynarodowienia. Dlatego też wspieranie i wyraz uznania dla osób korzystających z mobilności w KPSW wyrażane jest w następujących obszarach:

    1. Regulamin przeprowadzania okresowych ocen nauczycieli akademickich wraz z załącznikami Ewaluacji aktywności zawodowej każdego pracownika naukowego zawiera pola, które dotyczą wskazania różnych rodzajów mobilności. Wypełnienie ich wskazuje, iż dana osoba uczestniczyła w mobilności i tym samym otrzymuje ona dodatkowe punkty w ocenie ewaluacyjnej. Konsekwencją tego jest uzyskanie wyższej oceny końcowej.
    2. Pracownicy naukowi uczestniczący w mobilności mają możliwość otrzymania grantów wewnętrznych, w ramach których mogą sfinansować publikację artykułów naukowych w czasopismach pobierających opłaty publikacyjne.
    3. Pracownicy naukowi uczestniczący w mobilności mają możliwość otrzymania grantów wewnętrznych, w ramach których mogą sfinansować swój udział w konferencjach naukowych.
    4. Pracownicy naukowi uczestniczący w mobilności mają pierwszeństwo wydania w Wydawnictwie KPSW swoich publikacji książkowych - całkowity koszt wytworzenia pokrywa KPSW.
    5. Pracownicy naukowi jak i administracyjni uczestniczący w mobilności mają możliwość uzyskania całkowitego sfinansowania lub dofinansowania szkoleń lub kursów np. kursów językowych.
    6. Pracownicy administracyjni uczestniczący w mobilnościach mają możliwość awansu zawodowego, poprzez poprawienie oceny pracy.
    7. Pracownicy naukowi jak i administracyjni uczestniczący w mobilności mają większe szanse na otrzymanie wyróżnienia uczelniane, między innymi np. Nagroda Rektora, medale uczelniane.
    8. Pracownicy naukowi jak i administracyjni uczestniczący w mobilności mają możliwość podzielenia się zdobytą podczas wyjazdów wiedzą i doświadczeniem na organizowanych spotkaniach/warsztatach z innymi pozostałymi pracownikami uczelni.

      

    Aktualnie obowiązujące Zarządzenia oraz komunikaty:

     

    2020.1 - KOMUNIKAT Prorektora ds.EiWM

    2020.12 - KOMUNIKAT Prorektora ds. EiWM

    2020.13 - KOMUNIKAT Prorektora ds.EiWM

    2020.14 - KOMUNIKAT Prorektora ds.EiWM

    2020.16 - KOMUNIKAT Prorektora ds.EiWM 

    2020.17 - KOMUNIKAT Prorektora ds.EiWM

    2021.14 - KOMUNIKAT Prorektora ds.EiWM

    2021.15 - KOMUNIKAT Prorektora ds. EiWM

    2023.18 - KOMUNIKAT Prorektora ds.EiWM

    ZARZĄDZENIE Rektora 42_2023 Erasmus 

    ZARZĄDZENIE Rektora 43_2023 Erasmus 

    ZARZĄDZENIE Rektora 44_2023 Erasmus

    ZARZĄDZENIE Rektora 45_2023 Erasmus

     

     

Kontakt do rekrutacji:

Centrum Współpracy z Zagranicą KPSW

ul. Toruńska 55-57, budynek B, piętro III, pok. 304B
85-023 Bydgoszcz

52 365 84 46
52 365 84 27
+48 797 328 407

cwz@akp.bydgoszcz.pl lub internationaloffice@akp.bydgoszcz.pl

 

kpsw.edu.pl/pobierz/Erasmus%202023/2020_1%20-%20KOMUNIKAT%20Prorektora%20ds_EiWM.pdf kpsw.edu.pl/ZR 45 2023.pdf

Akademia Kujawsko-Pomorska
ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz
  52 321 11 88
  rektorat@akp.bydgoszcz.pl
loading

Klauzula informacyjna dla korzystających ze strony internetowej AKP/facebooka

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust 2 Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Akademia Kujawsko-Pomorska, ul. Toruńska 55-57, 85-023 Bydgoszcz;

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych jest możliwy drogą elektroniczną pod adresem:iod@akp.bydgoszcz.pl;

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 Rozporządzenia w celach marketingowych w tym statystycznych oraz analizowanie ruchu na stronie internetowej.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie. Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania a konsekwencją takiego przetwarzania będzie otrzymywanie wyselekcjonowanej informacji marketingowej.

Wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Można w każdym czasie wycofać zgodę korzystając z narzędzia dostępnego tutaj, z tym że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.

Ma Pan/i również prawo żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Cookies

Na naszych stronach i w aplikacjach używamy znaczników internetowych (pliki cookie lub local storage) do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie.

Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przeze mnie ze strony internetowej AKP, w tym zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Akademię Kujawsko-Pomorską.

Wyrażam zgodęNie teraz